Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Körde på en älg och tycker bilen har klarat sig väldigt bra och framför allt skyddat personerna inuti.

Är lite förbryllad över att vänster framskärm har tryckts ihop. Är det en deformationszon i fronten som gjort detta och innebär det att det inte är reparerbart eller kan det vara enbart skärmen som tryckts ihop?

Sedan ser det ut som höger A-stolpe fått sig en smäll. Är detta reparerbart dvs går det att rikta?
Bilagor
V70 02.JPG
V70 02.JPG (66.29 KiB) Visad 7523 gånger
V70 01.JPG
V70 01.JPG (61.13 KiB) Visad 1109 gånger
Svårt att svara på. Har A-stolpen blivit skadad är risken stor att bilen inte är reparationsbar. En verkstad måste besikta skadorna och sen kan det avgöras om bilen går att reparera. Det kan finnas skador i deformationszonerna och då är det nog kört.
Ja den där kommer att lösas in, och du kommer att få ta en tuff fight med försäkringsbolaget som kommer att påstå att bilen är värdelös...
Blir garanterat inlösen bara de lilla man ser och då menar jag bara det yttre går på lätt 50000:-
oldtimersmc skrev:Ja den där kommer att lösas in, och du kommer att få ta en tuff fight med försäkringsbolaget som kommer att påstå att bilen är värdelös...

Jag tror han skiter fullständigt i försäkringsbolaget och bilen, jag tror snarare TS är glad att han lever. Det är bara en plåtburk det handlar om och försäkringsbolagen sätter ett marknadsmässigt pris vid inlösen. Dom är inga bovar som försöker lura folk som du verkar tro hela tiden.
Tack för svar allihop. Verkar vara en enad åsikt om att den inte kommer repareras. Vi får se vad verkstaden säger.

Är som sagt inga personskdor överhuvud taget så det kunde gått mkt värre. Är förvånad över hur intakt bilen är med tanke på alla skräckbilder man sett från andra älgolyckor.

Tråkiga är att jag gillade verkligen den här bilen och hade inte haft den så länge. Bor lite avsides så en bil måste jag ha. Letar just nu efter en 5000:- kronors att ha tills verkstaden sagt sitt. Repareras den är det säkert 4 veckor framåt och repareras den inte kommer det att ta ett tag innan jag hittar en bil jag vill ha. Brukar ta ett tag men till slut så :)
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]