Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nyligen köpt en Volvo V70 d5 2012. Parkerade bilen på en parkeringsplats och låste den med fjärrkontrollen. När jag låst den kände jag för säkerhets skull på dörrhandtaget om den verkligen var låst, och när jag gjorde det så gick den att öppna, och såg att dörrknapparna innanför två av dörrarnas rutor åkte upp. Ska det vara så eller är det något fel?
Vilka dörrknappar åkte upp? "Pinnen" som visar om dörren är låst?

Spontant låter det ju som att bilen har keyless helt enkelt. Har handtagen en gummiknapp på sig? Isf kan du med fjärrkontrollen i fickan låsa bilen med den knappen. Men då antar jag du kunde öppna två dörrar separat och inte att två dörrar låstes upp och två inte. I sådana fall kanske det är något tjorv med själva låsen i de dörrarna.

Edit: Om du har keyless så är lösningen förstås att lägga bort fjärrkontrollen på lite längre avstånd och sedan försöka öppna en dörr. Om du inte har keyless är låsen nog trasiga.
Har du keyless så skall du kunna starta bilen utan att sätta nyckelkortet i springan om du har nyckelkortet i fickan. Bara trycka på startknappen.
SvenB. Ja, den går att starta när jag har fjärrkontrollen i fickan, och då är det förmodligen så att man även ska kunna öppna bilen utan fjärrkontrollen när den är låst om man har den i fickan, för nu gick det inte öppna den ute i garaget när ja inte hade fjärrkontrollen med mej.

Schmoyoho. Ja pinnarna som visar att dörrarna är låsta åkte upp på vänster framdörr och och bakdörr när jag öppnaden dörren vid förarplatsen och förmodligen på de andra dörrarna också. Jag tror det finns en gummiknapp på alla dörrhandtagen.
Senast redigerad av 2 Bosse112233, redigerad totalt 0 gång.
Ja jävlar :D :)
Va det roligaste jag läst på länge...
Keyless är fantastiskt fast ett helvete när man har två bilar och bara keyless på den ena.
Gissa om jag har suttit i "den andra" och tryckt på startknappen utan resultat...

Tror dom har grävt sin egen grav, kolla bara […]

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]