Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lpsaro
Hej, jag är helt ny på forumet och hoppas någon kan hjälpa mig, Jag har beställt en V70 D4e automat sport edition, business ed. II med VOC, lastpaket, elmanövrerad framstol mm. Alltså i princip en summum fast utan allt silvertjafs. (Kör idag en 2,5 ft summum My10). Leverans vecka 2
Min fråga handlar om aktivt helljus: Är det någon som vet ifall det är den gamla varianten som bara släcker helljuset eller är det den nya varianten som är "smart" och släcker lagom mycket av helljuset för mötande bilar? Det står väldigt kryptiskt på hemsidan och ÅF vet ju inget som vanligt. :D Det verkar ju som att det är samma typ av lysen som sitter på V60, S60, alltså Bi-xenonlysen. Alltså borde det vara de smarta lysena men i instruktionsboken för V70 står det att "helljuset släcks". Någon som har en V70 MY15 som har provat i vintermörkret?
av Rasken
Jag är rätt säker på att Gen II av aktivt helljus endast finns tillgängligt för 60-serien.
Tyvärr...
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja, jag tror inte man gör något förrän nästa plattform.

Jag har de "vanliga" aktiva helljusen och de har klart sina brister. Inne i bostadsområden är det kasst då de hela tiden slår av då de ser garagebelysningar etc. I mitt fall är det värdelöst eftersom området jag bor i saknar gatlyktor men det finns flitigt med folk som har mindre strålkastare för att lysa upp garagen....

Enda stället de faktiskt fungerar riktigt bra är på de större vägarna. Det jag saknar är en knapp för att enkelt aktivera/avaktivera dem. Som det nu är måste man gå djupt in in i menyerna för att göra detta.....
av thewhitecar
-Robbi -ska vara b. ed 2
mycket förkortningar-för en som ej läst på alla tillb
eller det är kanske ett kommande tillbehör-reagerade på hur bilförsäljaren var väldigt noga och läste utantill på tillbehören-kan bli fel även för dom som ska vara proffs
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]