Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robdavolvo
Halloj!
Nybliven ägare till en XC70 AWD Aut. 3.2 -08 och har 3 frågor ni säkert kan klura ut snabbt :-)

1. Plastskyddet på förardörren har fått en minimal skada, OM jag vill byta den vet ni vad en sån går loss på? Är det lätt att byta?

2. "Hasplåtar", är det standard på alla XC70? Min har inga...? Kan man besikta bilaar med dessa monterade?

3. Växelväljarens spärr är verkningslös, det enda som spärrar växelväljaren är elektroniken via bromspedalen, jag förutsätter att spärren i växelväljaren är paj, tänker jag rätt?

/Rob

EDIT: lagt till att den är en AWD
Senast redigerad av 1 robdavolvo, redigerad totalt 0 gånger.
By the way, körde hem den från handlaren ca 50 mil. Följde trafik rytmen helt normalt med några omkörningar och den drog 0.84 på den trippen, aningens mindre än min gamla 2.5t :D

Tycker jag var skoj då 3.2:an har ett rykte om att vara våldsamt törstig, kvittat iofs för mig som kör 1000 mil om året. Men som sagt så törstig tycker jag inte den var på landsväg iaf.

/Rob
av Lövet
De som tror att 3.2an är monstertörstig är de som aldrig ägt någon...

1) Pratar du om skyddet i dörren, dvs instegslisten? Kostar runt tusenlappen har jag för mig. Sitter bara med dubbelhäftande tejp.

2) Nej, inte standard. Ja du kan besikta med sådant.

3) Den låter trasig ja om du kan gå från P utan att trycka på knappen. Dock går det bra att gå från N till D utan knappen till exempel.
OK Tack!

Men jag menar själva "XC-skyddsplasten på utsidan"

Vad gäller växelväljaren så är det nog så att spärren gett upp, ska iaf in med den på service då får dom fixa den. Sen har jag pratat med firman som sålde den, dom säger att när jag fått bekräftat felet samt kostnad så är det bara höra av sig igen! :D

/Rob
Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]

Stefans 968

Nya skivor i fram monterade. IMG_1301.jpeg Bes[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Ga[…]