Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LeifA
Jag har vid några tillfällen haft lite startproblem.
Det som händer är att när jag trycker i nyckeln så tänds det upp en massa men när jag sen trycker på startknappen så klickar bara startmotorn till och allt slocknar en sekund kanske,sen kan jag trycka på startknappen igen och allt slocknar igen,kan bli 2ggr eller 10,det är olika.
Jag har rengjort batteripolerna men ingen skillnad.
Startreläet som sitter i säkringslådan kanske??
Användarvisningsbild
av LeifA
Jag har ju varit där och donat på polerna, men det låter precis som det vore dålig kontakt där.
av oldtimersmc
är spänningen låg så står det så i displayen men det beter sig som om batteriet är kasst.
Har du mätt spänningen i batteriet? med motorn avstängd och även när den går, då skall du ha runt 14 v vid polen och minst 12 med avstängd motor
Användarvisningsbild
av LeifA
Batteriet är ok,Syrahalten är 127 på den sämsta cellen.
Användarvisningsbild
av LeifA
Det hjälpte inte med nytt batteri och skiftade reläer,likadant igen.
Det händer bara när bilen är kall.
av kortvilse
Har samma problem på min V70 2008 2,0 D som sambon kör. Samma fladder med lampor och det klickade när start tryckts in. Har mätt batteri mm. Nu chansar jag och beställt startmotor och ska prova att byta. Är det inte den så blir det nog dyrt med felsökningen hos Rejmes med nåt elektriskt fel. Nån som vet var jorden för startsekvensen sitter på 2,0D från 2008? ska kolla dne
av oldtimersmc
kortvilse skrev:Har samma problem på min V70 2008 2,0 D som sambon kör. Samma fladder med lampor och det klickade när start tryckts in. Har mätt batteri mm. Nu chansar jag och beställt startmotor och ska prova att byta. Är det inte den så blir det nog dyrt med felsökningen hos Rejmes med nåt elektriskt fel. Nån som vet var jorden för startsekvensen sitter på 2,0D från 2008? ska kolla dne

Skulle nog i ditt fall ha startat med en felsökning innan jag köpte en ny start...
av kortvilse
Jo jag kanske skulle gjort det. Men så j-a envis. Det var inte startmotorn. Ska kolla jord, sladdar och byta startrelä imorrn. Sen kan jag inte göra mer.
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]