Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Inget sprut på rutan varken fram eller bak endast på lyktorna fram.
Ej hunnit kolla ngt. Idéer?
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
av Droopy
hör du spolarmotorn överhuvudtaget, om inte, kolla säkringen. lyktspolnigen är väl var femte gång. mät spänning fram till spolarmotorn osv osv
av oldtimersmc
Skall ut och springa nu har ej kollat än men misstänker säkring har ej kollat om det sitter dubbla motorer alltså en annan till strålkastarna, borde vara så då det är lite mer kräm till dessa.
av oldtimersmc
Då är det så här...
Att det finns en säk till strålkastarna No 8 i box a motor rum övre
Säk 9 box b pass/säte till bakrutespolaren.
Säk 10 Box b pass/säte till Vindrutespolning.

Mao så skall jag leta där jag installerade min online laddare för ngr veckor sedan och se om det är ngn kabel som lossnat (ex jordning) :D
av oldtimersmc
Kollat säkring 9 och 10 dvs till vindrutespolarmotorn och till bakrutespolaren och dessa är hela så då får det bli att jaga bakåt i systemet.
Fel vid spak eller nere vid pumpen, har monterat en onlineladdare strax under spolvätskebehållaern så den kan ju vara boven.
Har gjort samma montage på 3 bilar utan några problem men nån gång skall ju vara den första.
av oldtimersmc
Nu vet jag varför och det lär inte tillföra ngt i detta forum så jag avstår...(med hänsyn till de inblandade).
av Malmstroem
Så här på hösten när spolningen slutar fungera är det tyvärr ofta p.g.a. rent vatten i spolartanken.

Det blir inte så bra när det börjar frysa på.

Hoppas att det inte var någonting så basalt som ställde till det för dig. :wink:
av oldtimersmc
Hade det varit så enkelt så hade jag omedelbart bjudit på det :D Men här så har det varit varmt så ICKE fruset vatten...
Lilla frun och en "vulpesvulpes" (latin) är inblandad så jag tassar på det gör inte den för den har tassat klart...
Rävskrället som "hade vägarna förbi" (på väg till de sälla jaktmarkerna) förstörde dimljusgallret, dimljuset och klippte av spolarpumpen på mitten mm mm
Dimljusgallret blev ersatt med ett R-design dito från V-Parts, Fan så trevlig firma.
Rekommenderas starkt, inte lika impad av Skruvat men de får visa vad de kan innan jag hugger.
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]