Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Har ett tickande ljud som kommer från höger sida på bilen, låter som det kommer från höger framskärm nånstans där. Detta ljud har inte funnits där tidigare utan har kommit mer på sistone. Låter inte som ventiler men är nåt liknande ljud. Vad är det för nåt??
Cox skrev:Hm låter det på tomgång eller när bilen rullar ?
Skulle kunna vara en spännrulle dom brukar ge ifrån sig ett sådant ljud
Tycker inte att det låter på tomgång utan när jag kör med bilen. Ska ut nu och köra så jag ska vara mer uppmärksam på det, återkommer snart.
Cox skrev:Oki notera om det låter mera då du svänger med fullt rattutslag, då har du ett hjullager som önskar få slippa vidare tjänstgöring
Kom precis hem. På tomgång hörs det inget, inte ens när jag gasar (jäflar vad den svarar snabbt på gas) :mrgreen: Utan det låter mest när jag kör med bilen, ett svagt tickande, brukar höras lite mer när bilen är kall på morgonen när jag ska till jobbet. Hör ingen skillnad oavsett vilket håll jag svänger åt. Provade också att stänga av/sätta på ac'n men ingen skillnad där heller. Läste lite andra trådar angående tickande ljud och några trodde att det kanske kunde vara dieselvärmaren men den går ju inte då. Brukar sätta på den strax före slutedags på jobbet, det är allt.
Perra83 skrev:Har du dieselvärmaren på auto? För då startar den när du startar bilen om det är kallt.
Ok det vet jag men är det under en viss temp som den startar? Här är det plusgrader mellan 10-15.

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]