Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Blir tokig på min bagageluckan...är det nån mer som har samma problem.

När jag öppnar den så åker den inte ända upp så jag vet inte hur många gånger jag har slagit i huvudet när jag ska lasta in något.

Den är trög typ hela vägen stannar jag den halvvägs upp så blir den kvar där när jag släpper...

OBS EJ ELDRIVEN LUCKA
Hur långt har bilen rullat, är det privatpersoner eller företag som haft bilen tidigare eller är du första ?
Spontant skulle jag sagt att det är byte av gångjärnen.
Gasdämpare och gångjärn förmodar jag sitter i ett stycke. Oavsett vad som behöver bytas så måste panelen ner. Inte det enklaste och roligaste.
Gasdämpare som är slut efter 9000mil känns som dålig kvalité. På min V70 06:a som hade rullat 12.000mil var inte i närheten av att vara slitna. O vi lever vanligt familjeliv så bakluckan öppnas ofta.
Okej låter ju inte allt för roligt :(
Nått man kan byta själv eller är det lämna in som gäller?
Låter dyrt också :(.

Köpte nyare bil för att slippa problem men verkar som det blir tvärtom... Redan bytt 2 st dörrlås, bussningar i bakvagn slut,och nu verkar dämparna till luckan vara dåliga också. Känns bra på en bil som gått 9000 mil :S
Jag har ju samma bilmodell och årsmodell som dig; köpte min när den hade rullat 5100mil, har idag rullat 6800mil.Att behöva lägga pengar på reparationer redan vid 9.000 låter inte bra för framtiden. Var på besiktning i förra veckan och det var blankt papper.

Är inte helt säker på hur bakluckan är upphängd, har dock varit med och byta på en Volvo 240 för många år sedan o det var inget kul-när det gällde gångjärnen. Gasdämparna på de bytte man på typ 10min.
Jo, men det skiljer bara 3000mil - i min värld ingenting egentligen
Oavsett vad som är fel så måste du åt gångjärn/gasdämparna vilket innebär att innertaket måste släppas lite.

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]