Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nian
Har idag varit och hämtat ett nytt tanklock till min Volvo V70 och fick med två sprayburkar med färg till locket. Trodde att det gick att beställa färdigt men det gick inte. Vad är era erfarenheter av detta, ska man spraya på detta själv eller ska man vända sig till en lackerare? Vad kan det tänkas kosta?
av joelf
Mina sådana insatser har alltid slutat med katastrof, men det kanske bara är jag. Däremot skulle jag lämna tillbaka tanklocket och köpa på bildelsbasen.se
Användarvisningsbild
av Sierra94
Köp ett beggat med rätt kulör. Jag fick ge 150 kr ink frakt från JB till min v50.
Användarvisningsbild
av helgonet1
Nian skrev:Har idag varit och hämtat ett nytt tanklock till min Volvo V70 och fick med två sprayburkar med färg till locket. Trodde att det gick att beställa färdigt men det gick inte. Vad är era erfarenheter av detta, ska man spraya på detta själv eller ska man vända sig till en lackerare? Vad kan det tänkas kosta?
Får man fråga varför du köpt ett nytt tanklock?
av Nian
helgonet1 skrev:
Nian skrev:Har idag varit och hämtat ett nytt tanklock till min Volvo V70 och fick med två sprayburkar med färg till locket. Trodde att det gick att beställa färdigt men det gick inte. Vad är era erfarenheter av detta, ska man spraya på detta själv eller ska man vända sig till en lackerare? Vad kan det tänkas kosta?
Den yttre plast karossen eller vad man ska kalla det för på tanklocket lossnade helt plötsligt under färd. Hur det kunde lossna kan man fråga sig med tanke på att bilen bara är tre år, dock inget Volvo ville ta på någon garanti eller dylikt.

Anledningen till att jag vände mig till Volvo direkt och köpte delen där var för att jag inte riktigt visste exakt vad delen hittade, sökte på nätet men hittade ingen som hade en till Ocean Race.

Får nog vända mig till en lackerare med färgburkarna.
Användarvisningsbild
av helgonet1
Nian skrev:
helgonet1 skrev:
Den yttre plast karossen eller vad man ska kalla det för på tanklocket lossnade helt plötsligt under färd. Hur det kunde lossna kan man fråga sig med tanke på att bilen bara är tre år, dock inget Volvo ville ta på någon garanti eller dylikt.

Anledningen till att jag vände mig till Volvo direkt och köpte delen där var för att jag inte riktigt visste exakt vad delen hittade, sökte på nätet men hittade ingen som hade en till Ocean Race.

Får nog vända mig till en lackerare med färgburkarna.
Ok. Trodde du hade samma problem som jag när jag köpte bilen då vart tanklocket skevt antagligen pg a solen. Var inne på att köpa nytt. När jag nämnde detta för kompisen så erbjöd han sig att fixa det. Monterade ned det och värmde på det med värmepistol tills den blev rak sen ned med den i kallvatten så plasten "stelna" i det läget. Resultatet blev perfekt. :-)-)
Här är ett par bilder tagna före och efter.

Bild
Bild
av Triad
Det går lägg en toppenlack med sprayburk. Kräver teknik dock. Jag har lackat mkt med spray och tycker jag får väldigt bra resultat. Både på yta och djup.
Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]