Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

:-(O)
Precis köp en Volvo V70 2.0F -08 med 13200 mil och känner mig direkt lurad! :cry:

Jag har haft den inne på byte av tändstift, luftfilter, bromsar fram.

Jag har kört bilen i ca 10 mil. Tidigare ägare har kört på vanlig bensin och jag tankade fullt och nu upplever jag när bilen startade att den går väldigt ojämnt och har svajig tomgång. Vad ska jag nu göra med detta? Kan även påpeka att bränslepumpen bytt för någon månad sen.
Adaptera sig? Jag körde nästan slut på bensinen som fanns kvar sen tidigare ägaren och nu när jag tankade fullt så startade den helt konstigt dvs upp och ner i varv och kändes nästan att den skulle dö. Sen startade den bra efter några omstarter. Kan det vara så att det är inget fel?
Ja.. Du ska ju köra en sträcka efter att tankat för att bilen ska "lära" sig att den måste spruta in mer bränsle. Det spelar ingen roll hur du blandar, men den måste fortfarande lära sig vad som finns i tanken. Och det tar en stund..
Det är en produktegenskap som Volvo skulle ha sagt, har en T4F själv som jojjar på tomgången och går allmänt ryckigt oavsett val av bränsle, bytt spridare 2gg på 3000mil, haft bilen inne för test hos ÅF nyligt, de hålle rmed om att bilen går lite ryckigt men inte mer än andra, en produktegenskap som de sa..........................

Har du köpt bilen hos en handlara så åk dit och ställ bilen och be dem ringa när de "lagat" den.

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]

Elpriset

4850 kr för 1796 kWh i elområde 4. Korr[…]

Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]