Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Sådana spännkablar man ser på pakethållare på cyklar kanske? :wink: Finns i svarta med om man vill att de ska smälta in.
av oldtimersmc
Man skall akta sig för spännremmar, många som snärtar ur ögonen med dessa.
Håll dig till Volvos sortiment så får du en säker funktion.
alt inget som fjädrar
av Rådlös
Jag håller med. Jag har monterat en (2) sådan "Volvolist". Den kommer till användning nästan varje dag och jag sänder en tacksamhetstanke någonstans, kanske till mig själv för att jag monterade den.
Den sitter inte i vägen om man t.ex lastar en semesterrespackning eller ett mindre flyttlass. Den gör sin tjänst varje gång man har handlat något.
Användarvisningsbild
av akterspegel
Kan inte göra mer än instämma, jag har eftermonterat många saker men krokarna i bagageutrymmet används överlägset mest, tidigare rullade maten runt okontrollerat då jag efter några minuters körning hade glömt att jag hade last i bagagen.. :)
Jättelätt att montera också!
av Elmeholt
Jag har oxå sådana, det enda jag stör mig på är att papperspåsar är för höga, så handtagen på påsen "hoppar" ur krokarna då dessa är öppna hela tiden och inte fjädrar tillbaka liksom. Annars fantastiskt bra. :)
av Elmeholt
svedan skrev:håller med, men nackdelen är att krokarna ramlar av hela tiden.
Det kan man lösa genom att böja dom en liten aning så de sitter trängre.
av Rizzt
Själv kör jag vanliga stora Karbinhakar (helst såna där fejk klätter hackar) i Alu. Går utmärkt att knäppa fast runt öglorna på matkassen.
av nissesvolvo
Rizzt skrev:Själv kör jag vanliga stora Karbinhakar (helst såna där fejk klätter hackar) i Alu. Går utmärkt att knäppa fast runt öglorna på matkassen.
Klockrent tips :D Måste inhandlas....
Vi som beställt nya XC60

Ja, då är det dags……&[…]

trasig parkerigssensor

PDC's har tyvärr flertal artikelnumme[…]

Det slutade med att jag bytte hela bromsarna p&a[…]

Oljeläckage växellåda

https://www.dropbox.com/scl/fi/28wdov9ly8btju7pzv[…]