- tor 09 okt 2014, 18:20
Skall vara LED ramp fastsatta på eller mellan railsen på taket eller under nummerskylten då om det kriteriet skall uppfyllas, dock inte tillräckligt bra räckvidd på ljuset som riktiga extraljus i nosen.
Ser inte poängen med att ta bort på sommaren då löstagbart bara förenklar för tjuvar samt är mindre stabila, nä skall vara riktiga saker bultade i eller på krockbalken.
Haft "Light On" på en S40 och S60:n och var sämsta möjliga skräpet med flaxande lampor samt fungerade bra första sommaren innan dom rostade på våren och var omöjliga att få av utan verktyg.
Gick åt minst en omgång stabiliseringsstag per vinter, till skillnad mot med Qpax Q-light så går det åt inga alls då dom inte behövs pga stabiliteten i fästet i sig som är kraftigt aluminiumrör som bultas i krockbalken mot Light On:s tunna plåtremsor och veka vred med dålig lack som ger rostbubblor fort efter lite åkeri på saltvägar och glapp när ljusena flaxat en vinter då konstruktionen i sig är vek och instabil med felaktigt utformat fäste som ger vibrationer i sig.
Enda av dom jag gillar är kabelsatserna, men det enbart på originalmontage kan göras med knapp i knappraden samt menyn.
Kan ju säga att extraljusena satt på 90% av sommaren ändå på både S40:n och S60:n trotts att jag intalade mig att dom skall veck varje dag när dom inte används och efter varje resa, men det "löftet" höll kortare än man hann byta underkläder. Ljusena behövs även på sommaren men betydligt senare kommer dom till full nytta.
Qpax är även dom "löstagbara" på sommaren och med nummerskylten monterad så den döljer hålena till fästet så är den även "osynlig".
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..