Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
T4:an är ganska seg och lite mer effekt vore bra.
Eftersom jag aldrig hört talas om motorras på en T4 tänkte jag att det vore ganska riskfritt med trimning.
Polestar är såklart bäst, men vad tror ni om följande med mer effekt och bara 2 000,-:

http://www.bestchip.se/bilar/volvo

Man kan ju tänka att bestchip är skräp jämfört med Rica och BSR, men å andra sidan utvecklar ju BSR inte alla sina chip själva, kanske kommer från samma ställe?
Tycker det verkar smidigt med monteringen också.
Men detta är väl för allt i världen inte en trimbox som kallas chip....?
PH
av Mwi
Priset på deras hemsida är väl närmare 3000:-, de gånger vi har fått varor från Norge till jobbet är det alltid dyrt och krångligt med tullpappren. Som de skriver på sin hemsida fakturerar Tullverket momsen, vet inte om det tillkommer expedetionsavifter från tullen men själv köper jag aldrig från Norge och kommer inte heller att göra det. Då tror jag det är enklare att leta efter trim på tyska hemsidor.
av perhall
Mwi skrev:Priset på deras hemsida är väl närmare 3000:-, de gånger vi har fått varor från Norge till jobbet är det alltid dyrt och krångligt med tullpappren. Som de skriver på sin hemsida fakturerar Tullverket momsen, vet inte om det tillkommer expedetionsavifter från tullen men själv köper jag aldrig från Norge och kommer inte heller att göra det. Då tror jag det är enklare att leta efter trim på tyska hemsidor.
Finns i Tyskland också för 149 el 199 EUR inkl frakt i Europa. Tack för tips..
PH
Användarvisningsbild
av crumpets
"l. Vi jämför med en lampa där sladden sitter i en kontakt i väggen:
Ta ut kontakten, sätt i en skarvsladd i väggkontakten, sätt lampkontakten i skarvsladden och du är färdig :-)
Skarvsladden innehåller trimmodulen som gör att signalerna optimeras. "

Det är alltså ej riktig ecu-trim utan en box som lurar signaler. Jag hade hållit mig lååååååååååångt från denna.
av perhall
Ajdå. Ja, då ska jag hålla mig borta.
Mina tyska kolleger säger att det finns bra boxar där nu eftersom ECU-trim har blivit svårt. men det är MTM och de kostar 1700 euro...
PH
Användarvisningsbild
av crumpets
Bra och bra. De kan bli mindre dåliga :) Det är väl allt. De stora firmorna som MTM hade så klart föredragit att bara få mappa om, detta är och förblir en andrahandslösning. Men med lite givare för växelläge, momentreducering, etc. borde det ju gå att få en box att bli åtminstone hyfsat bra!
av perhall
MTM:s boxar lär ju dessutom vara noggrant utprovade för resp. modell. De billiga boxarna är ju inte det... skillnad på 149 och 1900 EUR.../PH
Rengör sensorer parkingshjälp

Japp, fick bytt en fram och en bak för n&arin[…]

Växellådsolja

Tja. Undrar vad som skiljer mellan aw-1 och aw-2 s[…]

Hej på er! Har haft problem med min volvo a[…]

Yttre dörrlister lossnat

Jo tänkte de om ingen vet av några andr[…]