Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Taxen47
Funderar på att köpa en Calix slimline 800/1600W,som Jula har sänkt till 699kr (899kr).
Är det någon som har en sådan och monterat den på någon av väggarna eller under handskfacket?
Har ledsnat att ha värmare på golvet,då de bara är i vägen för passagerare.
Finns det något känsligt bakom panelerna?Montera bort?

http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... re-619476/
Användarvisningsbild
av Sceptic
StefanN skrev:Larmet kommer lösa om du monterar den stående.
Är det skillnad om värmaren står eller ligger? Har en liggande som aldrig har löst ut larmet.
Användarvisningsbild
av Taxen47
Är det inte det ena,så är det det andra.Var det svårt att montera den under stolen?
Skruvade du fast den,eller ligger den löst?Går det att ha stolen på plats vid monteringen?
Användarvisningsbild
av Sceptic
StefanN skrev:Ja, sensorn sitter i taket och den känner av luftströmmen. Har fått montera min på golvet under stolen. Hade den sittande uppåt innan men det löste ut hela tiden. Går att byta sensor men den kostar över 1000:-
Konstigt att min liggande värmare inte får larmet att lösa ut, bäst att behålla min gamla Calix då.
Användarvisningsbild
av StefanN
Sceptic skrev:
StefanN skrev:Ja, sensorn sitter i taket och den känner av luftströmmen. Har fått montera min på golvet under stolen. Hade den sittande uppåt innan men det löste ut hela tiden. Går att byta sensor men den kostar över 1000:-
Konstigt att min liggande värmare inte får larmet att lösa ut, bäst att behålla min gamla Calix då.
Liggande går bra.
av Rådlös
Jag hade ingen Calix och ingen modern bil med sensor etc. etc. Utan en Volvo 245 -92. Jag monterade en tämligen liten och platt värmare, just nu okänt fabrikat, på panelväggen till höger om passagerarens fötter. Värmaren satt på högkant och blåste bakåt. Allt fungerade som det skulle och den satt inte i vägen för någon.

Lite omständigt att beskriva monteringen i text, som i sig själv var ganska enkel. Det krävdes dock lite verktyg. Men säg till så beskriver jag det.
av Cox
Sätt larmet i nedsatt läge så är problemet borta. Det kopplar bort sensorerna.
Dålig räckvidd XC60 -2026

Min XC60-25 kommer jag som bäst nästan 8[…]

Det sitter gumminstopp som ska ta emot/justera bak[…]

Har fått ungefärliga prisuppgifter nu[…]

HVO 100 för dyrt?

Tankade just upp sonens och min Mercedes 190d 2.5 […]