Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
Hej,

mina ytterbackspeglar regleras ned när jag lägger i backen. Det är bra.

Men jag skulle vilja att vänster och höger ställs ned olika samt att de inte ställs ned lika lågt som de gör nu. Går det att ändra?
Användarvisningsbild
av apersson850
Man kan bara ställa om de ska eller inte ska ställas ner, dock individuellt för höger och vänster sida.
På min XC70 är speglarna så stora så jag har valt att inte ställa nere dem automatiskt. Jag gör det manuellt om det verkligen behövs. Det är bara att trycka till på knappen R eller L när backen ligger i, så går de ner på samma sätt som de annars gör automatiskt, och sen går de upp igen när backen läggs ur.
av pergrein
Du kan spara spegelarna på ett stolsminne och då ställa dom exakt hur du vill och sedan trycka på knappen när du ska backa. Man vill väl inte att speglarna ska vinklas vid varje gång man backar så den manöver kanske inte gör så mycket!?

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av poseidon
Nä, men det va nog inte det Per menade. Att man tryckte på stolsminnet när man la i backen istället. Alltså har exempelvis min "backposition" på stolsminne 3 eftersom vi bara är 2 som kör. Stolen i samma läge men speglarna i backläge.

Smart, ja kanske. Får prova.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jaha, du menar så. Och sen tillbaka till vanliga läget när man kör framåt. Ja, så kan man ju göra om man inte är för många som kör bilen i vanliga fall.

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]