Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elliot
Hej

Svärmor har en volvo v70 2010 automatare, den är heldöd ibland, inget händer hon får inte ens ut nycklen.
Volvo har kollat men hittar ej felet.

Det som hjälper är att dutta till med ett start batteri på Volvo batteriet sen startar bilen.
Detta betyder ju att Volvo batteriet är friskt, för det hjälp batteriet är inte ens inkopplat när man startar sedan.

Låter ju som att man nollar ner något fel eller något sådant, skulle förmodligen även hjälpa med att kortsluta batteriet med en dutt så startar den nog.

Är det någon som har någon ide?

flyttar till RÄTT avdelning ..
Volvo S80N (07-), V70 II (08-), XC70 II (08-)
/ Nexus
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan ändå vara batteriet. mät upp spänningen vid batteripolerna. Det finns olika fel som förekommer på ett batteri, antingen att det bara har dålig laddning eller att det inte tar laddning. Ett annat fel är att en cell är defekt vilket då innebär att batteriet endast ger c:a 10 Volt.

Mvh GK
av Elliot
Hej GK

Kan det verkligen vara så? Du menar att för att man dutta på lite kräm på batteriet så vaknar det till liv? Sen fungerar det ju i 99 fall av 100. Skulle batteriet vara trasigt så borde det ju inträffa oftare?

Helt klart så vore det ju intressant att mäta spänningen när den tjurar å se om det duckar.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Ett cellfel i ett batteri kan vara intermittent, innan jag gick i pension var jag taxiägare och hade precis det felet på ett batteri. Det kunde funka hur bra som helst för att plötsligt inte fungera. När jag passade på att mäta när det strejkade uppmätte jag c:a 10 Volt.

Mvh GK
av valln
Även en Volvo 740 -90 är känsligt för ett dåligt batteri. Var femte startförsök var bilen helt död och det löste sig med att byta batteri.

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]