Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gurra82
Tog en tur idag med min brors nya tjänstebil, en passat alltrack 177hk diesel, dsg med premiumpaket (sportstolar skinn mm) ja vad säger man? jo visst fin bil, trött jämfört med min 230hk, riktigt trött faktiskt. DSG vs sliromat= den är ju helt klart modernare, men ändå ryckig på något sätt, Vi mätte även baksätet/bagage, ja alltracken har ju bättre mått på längden i bagage och baksätet, dock är V70 bredare, Stolarna är katastrof jämfört med min skinnstol, direkt efter provkörningen gick jag direkt till min bil och satte mig i den. Passaten sitter man på och Volvon i :D min bror har dock konstaterat att komforten (ljudnivå framförallt) är riktigt mycket bättre i hans förra bil, en sharan 2011, nästan så han ångrade sig att han inte tog en V70 D4 AWD 181hk jubileumsbil med skinn aut 17", min kommentar blev ju så klart, vad var det jag sa :D men alltracken är väl nästan en tusenlapp billigare i förmånsvärde dock
av llesrof
Jag har åkt en del Passat, inte minst Alltrack, och det är finfina bilar. Fast jag tycker att de är simplare och taffligare än Volvo. De känns billigare. Och de är billigare. Fan vet om jag inte hellre kollat in en Skoda Superb Alldrive istället för en Passat. Fast de kanske är ännu taffligare?
Användarvisningsbild
av Gurra82
Visst är det fina bilar, jag själv var väldigt nära att köpa en vit alltrack lagerbil för ett halvår sedan, hade den haft 18" och komfortskinnstolen istället för den stenhårda/trånga sportskinnstolen hade det stått en sådan på garageuppfarten, sedan dök min begagnade pärla upp :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Gurra82 skrev:Tog en tur idag med min brors nya tjänstebil, en passat alltrack 177hk diesel, dsg med premiumpaket (sportstolar skinn mm) ja vad säger man? jo visst fin bil, trött jämfört med min 230hk, riktigt trött faktiskt.
Lägger du en beställning på en passat idag kan du ju välja 240 hk 500 Nm 240 km/h Awd 0-100 på 6,3 s :-o och 0,53 l/m. Känns inte slött
Användarvisningsbild
av Gurra82
Den har oxå en helt annan prislapp, och så är det fortfarande en passat
Användarvisningsbild
av EjS
Låter bra att man valde rätt. Passaten ser grym bra ut på papper men när jag åkte samma motor i en Octavia hyrbil kom jag till samma slutsats.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Dessutom är nya passat äckligt dyr, dåligt med valmöjligheter om hur man vill ha inredningen i bilen. Är säker på att V70 kommer fortsätta vara Sveriges mest sålda bil. :)
av llesrof
simonhalmstad skrev:Dessutom är nya passat äckligt dyr, dåligt med valmöjligheter om hur man vill ha inredningen i bilen. Är säker på att V70 kommer fortsätta vara Sveriges mest sålda bil. :)
Jo, men Passaten är helt ny och V70 rear de ut. Om något år kommer en ny V70 och då har Passat sjunkit i pris. Men visst, här och nu är det som du skriver.
av Arese
Nya Passat dyr?

Brorsan har beställt en ny Passat kombi GTS. Fullstor kombi med 240 hk/500 nm, DSG, awd, adaptivt chassi- och farthållare, variabel styrning, skinn, drag, backkamera, el-baklucka, metallic, LED-ljus, 18", värmare, keyless osv för under 350 kkr.

Vilken Volvo straffar det?

Tycker att både gamla Passat och V70II känns väldigt daterade. Vår första V70II köpte vi innan vår äldste son föddes. Han går i skolan nu.....

Mvh
Arese
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Volvo har ingen V70 än som motsvarar GTS:en men på dom vanliga versionerna framstår passat som dyr. Dom tar ett högre pris än Volvo trots det är en folkvagn och sedan har dom för lite valmöjligheter i inredningen jämfört med Volvo.

Nuvarande V70 känns säkert daterad jämfört med nya Passat. Både Volkswagen och Volvo kör långa produktcykler. Förstår varför Volvo gör det som har begränsade resurser.

Vw touran tillverkades från 2003 och tillverkas fortfarande. :roll: Och passaten sen 2006.

XC90 från jag var 7 år till 19 år var den i produktion. :wink:
Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]