Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Role
Hej! har en VOLVO B + V70 09 16300 mil E85 boka tid för servis kom upp i displayen. Ringde Bil Bengtsson för prisuppgift 9630kr nu undrar jag vad ingår tex. Oljebyte , oljefilter ,bränslefilter ,tändstift, Ac-rem ,luftfilter ,kupefilter,
Har jag glömt något ? frågade också om kamremsbyte o byte av vattenpump de sa. Att man byte inte vattenpumpen på denna modell ? kamrem bytes 18000 mil fick jag som svar. Tycker det låter dyrt 9630kr eller ??:-/
Kan man skälv göra servis ??:-/ Var kan man köpa en Verkstadshandbok ? Tack på förhand
av mattish
Vilken E85 är det? 2,0F eller 2,5FT?

Jag tycker 9630kr utan kamrem låter dyrt. Men har iofs inte så många referenspriser heller..
Användarvisningsbild
av Role
mattish skrev:Vilken E85 är det? 2,0F eller 2,5FT?

Jag tycker 9630kr utan kamrem låter dyrt. Men har iofs inte så många referenspriser heller..
Ber om ursäkt blev fel det är blyfri 95 :oops:
Användarvisningsbild
av Strebern
Måste blivit fel pris, eller så är det nåt "udda" som ingår vid just detta miltal på din bil.
Jag vet att basservice (filter + olja) till min bil landade runt 1300:-, och när jag gjorde "normal" service så landade det runt 3000:- (då ingick ej stift och luftfilter, men dessa kan ju ej kosta nästan 7000:- extra....)
Användarvisningsbild
av milktrucker
med reg nr på bilen kan man gå in i vida o kolla vad som ska ingå i denna service.
Användarvisningsbild
av AndreasHo
Låter väldigt dyrt faktiskt, jag brukar ligga på under 5000kr och det är på Bilia som jag uppfattas som dyra

Mvh
Användarvisningsbild
av börne
Ska in med min på fredag hos Volvo & denna service skulle gå på 4700kr eller 3760kr om jag valde att ta ett serviceavtal vilket jag troligen kommer att ta.
Bilagor
bild (9).JPG
bild (9).JPG (1.7 MiB) Visad 681 gånger
Användarvisningsbild
av StefanN
Strebern skrev:Måste blivit fel pris, eller så är det nåt "udda" som ingår vid just detta miltal på din bil.
Jag vet att basservice (filter + olja) till min bil landade runt 1300:-, och när jag gjorde "normal" service så landade det runt 3000:- (då ingick ej stift och luftfilter, men dessa kan ju ej kosta nästan 7000:- extra....)
Det är ju inga priser från en volvoverkstad, sen vad för service gör man utan att byta luftfilter?
Användarvisningsbild
av Strebern
StefanN skrev:
Strebern skrev:Måste blivit fel pris, eller så är det nåt "udda" som ingår vid just detta miltal på din bil.
Det är ju inga priser från en volvoverkstad, sen vad för service gör man utan att byta luftfilter?
?

Detta är priser jag betalade på senaste servicarna på Volvo i Örebro (rejmes.)
Om Luftfiltret ska det vara osagt, det byts inte vid 1500 mil, men ev vid 3000, jag har ingen aning, jag följer volvoverkstadens schema.
Dvs 1300:- för varannan service (1500 mil) och ca 3000:- för den andra (3000 mil)

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]