Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Aqua
Någon här som vet om min bil ska ha varning för låg spolarvätskenivå? Kommer ju alltid som en "överraskning" när det är slut...
Min förra bil, en V50 från 08, hade denna funktion.

Är den trasig eller finns det helt enkelt inte på V70'n?

Hittar inget i instruktionsboken om att det ska finnas. Spolarvätska står under "kontrollera regelbundet" rubriken dock...
av Rage
Det måste den ha, annars skulle jag bli väldigt förvånad.
min -08 har det, kommer upp ett fint meddeande och det gula i:et börjar lysa så man tror att det är något allvarligare som det är fel på.
Går ju dock att kvittera bort.
Användarvisningsbild
av Aqua
Som sagt, hittar inget i instruktionsboken.
S. 308-310 visar samtliga symboler i kombiinstrumentet men det finns ingenting om spolarvätskenivå.
Kanske gick man in med en kostnadsreducering på 2011 men tog tillbaka den på senare årsmodeller...
Användarvisningsbild
av Aqua
Har dubbelkollat nu.
I instruktionsboken för MY13 står det om "reducerad" spolning till strålkastarna vid låg nivå. Symbolen för låg spolarvätske nivå tänds när det är ca 1 liter kvar.
I min instruktionsbok för MY11 finns ingen notis om detta alls.
Konstigt att ett modellår ta bort en sån praktisk funktion...
Aqua skrev:Har dubbelkollat nu.
I instruktionsboken för MY13 står det om "reducerad" spolning till strålkastarna vid låg nivå. Symbolen för låg spolarvätske nivå tänds när det är ca 1 liter kvar.
Det är inte bara så att nivå vakten ballat ur...
Användarvisningsbild
av Aqua
Bilnörden skrev:
Aqua skrev:Har dubbelkollat nu.
Det är inte bara så att nivå vakten ballat ur...

Ja det kan ju vara så. Men det jag tycker är märkligt är att det finns inte en rad i instruktionsboken en en nivåvakt/varning för spolarvätskenivån.
För MY13 står det instruktionsboken.

måste kolla oem settings idag...ser på[…]

V70 D3 2012, P241300

Upp ⬆️⬆️

Volvo s80 99' svarar ej på gas

Ja nu har jag testat o byta till ett annat gasspj&[…]

Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]