Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
Hej

Nån som vet hur mycket d5 och drivlinan klarar av?

Tycker att xc70 d5 polestar fattar det sista lilla vid motorvägskörning. Hänger inte med merc, audi och bmw med de vanligaste drivlinor.

Vi pratar inte om att åka 230 kmh 6 timmar i rad utan bara acc under omkörning etc.

Vh
av AndS
Se det så här, det finns alltid någon som har snabbare bil än du har, då det inte handlar om snabbare omkörning utifrån vad du skriver :wink:
Mera hk/nm sliter på material hur, mycket avgörs bl.a. av din körning.
Närmare än så kan man inte komma.
av jpennerb
Tror inte 250hk räcker i en XC70 med så högt luftmotstånd. Satsa på en T6 istället så kan du köra orginal och då kommer du lättare hänga med! :)
av Mwi
Med AWD så har du 150-200 kg mer vikt i bilen, enligt min erfarenhet så känns det som man tappar 30 Hp med AWD i Volvo. När man är uppe i över 100 km/h så är en 175 Hp FWD piggare än en 205 Hp AWD.
av llesrof
EjS skrev:Hänger t.ex. inte med en Audi A3 2.0 TDi och då blir det högerfilskörning i Tyskland.
Är det något fel på högerfilen? Se det så här; du är ju snabbast i högerfilen och det måste väl ändå vara roligare än långsammast i vänsterfilen :mrgreen:
Användarvisningsbild
av EjS
llesrof skrev: Är det något fel på högerfilen? Se det så här; du är ju snabbast i högerfilen och det måste väl ändå vara roligare än långsammast i vänsterfilen :mrgreen:
Ja det känns skönt när man drar ifrån en lastvagn med 600 hk ;)
Användarvisningsbild
av EjS
Mwi skrev:Med AWD så har du 150-200 kg mer vikt i bilen, enligt min erfarenhet så känns det som man tappar 30 Hp med AWD i Volvo. När man är uppe i över 100 km/h så är en 175 Hp FWD piggare än en 205 Hp AWD.
Ja med mitt behovet borde jag tagit en V70 fwd. Känns dock skönare med fjedringen i xc.

Det blir t6 nästa gång om företaget tillåter (kräver att chefen har en än större/snabbare bil)

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]