Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Att den är stötig kan jag inte tänka mig. Ostötigare bil än XC70 har jag inte kört på årtionden!
PH
Senast redigerad av 1 perhall, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Har visserligen bara kört en XC70 MY06 men man blir ju nästan sjösjuk av dom, tack och lov finns det dära metallhandtaget så man kan hålla i sig när man svänger. :wink: Annars tycker jag det är en mycket fin Volvo :-)-)
av slangen68
Verkar vara en prisvärd bil när man bygger den på Volvocars, om man jämför med vanlig Momentum med liknande utrustning :D
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Polisversionen av XC70 är inte stötig så jag tror inte att denna är det heller. Är nog bara fördelar med att den är lite uppstramad!
av corzair
XC90_Executive skrev:Polisversionen av XC70 är inte stötig så jag tror inte att denna är det heller. Är nog bara fördelar med att den är lite uppstramad!

Har du fått provåka mycket :P
Användarvisningsbild
av SagaPer
Jeg har Four-C Active Chassis på min XC70 Summum D5 2009 og bruker Advanced mode på langturer på landevei eller motorvei. Bilen blir stødig og fin og krenger lite. Fast styring og god veifølelse. Mer responsiv girkasse.

"Advanced mode is where your Volvo becomes a whole other vehicle. I found traces of BMW DNA in my test-vehicle’s (a Volvo S60 T6 AWD) handling characteristics when I selected Advanced. Body roll was non-existent even when I pushed the car hard into an on-ramp. Steering feel was very communicative and I knew exactly where the wheels were and what they were doing. You truly feel the road when you select advanced mode. I also had the opportunity to try this system in Volvo’s crossover, the XC70, and even with the extra weight and height, Advanced mode could still be counted on to provide sport-coupe like handling in any curve. You also feel that the transmission is more eager to change gears in Advanced mode. While still smooth, gears will change more abruptly in the system’s sportiest mode but never impede acceleration. In fact, you actually shave off a few milliseconds from your 0-60 time in advance mode because the transmission up shift’s more rapidly."

Les mer om Volvo Four-C Active Chassis her: http://www.theautoconsultants.com/volvo ... is-review/
Användarvisningsbild
av apersson850
Ett "terränggående" fordon som XC70 ska ha mjuk fjädring. Det gäller ju att ha följsamhet, så att hjulen står på marken och inte nästan lättar, när man är ute på ojämnt underlag.
Användarvisningsbild
av EjS
Jag tycker xc70 är helt fantastisk i standardutförande men ville gärna haft Four-C.

Tycker absolut inte krängning är ett problem, ej heller pendling i 180 på motorväg.

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]