Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Var på Lidbil i lördags och skulle beställa en OBD - lucka. Den som sitter under instrumentbrädan nästan i höjd med fot/handbromsen. Det sitter ett sk OBD uttag där och på min gamla S80 - 01 sitter det en lucka för. De sa att luckan fanns inte med från fabrik, Volvo har skippat den. Alla ni som äger en S80 från 07 och uppåt stämmer detta? Iofs så syns inte uttaget när man sitter i bilen bara om man hukar sig ned och kikar under instrumentbrädan men om det ska vara en lucka där så vill jag skaffa en.
Senast redigerad av 1 helgonet1, redigerad totalt 0 gånger.
~Kalle~ skrev:Ja det stämmer att det inte finns någon lucka där.

/Kalle
Ok.
Vart kopplar då bilprovningen upp sig till OBD? Det ingår ju i kontrollbesiktningen numera.
Jag kanske blandar ihop det här med något annat men var det inte någon lucka som flyttades från vä->hö? Antingen till högra sidan av benutrymmet på förarsätet eller någonstans under instrumentbrädan vid passagerarsätet...
ztaffans skrev:OBD heter det väl :D
Ja så heter det sorry, mea culpa :mrgreen:
regeeN skrev:Jag kanske blandar ihop det här med något annat men var det inte någon lucka som flyttades från vä->hö? Antingen till högra sidan av benutrymmet på förarsätet eller någonstans under instrumentbrädan vid passagerarsätet...
Hur menar du???
helgonet1 skrev:
regeeN skrev:Jag kanske blandar ihop det här med något annat men var det inte någon lucka som flyttades från vä->hö? Antingen till högra sidan av benutrymmet på förarsätet eller någonstans under instrumentbrädan vid passagerarsätet...
Hur menar du???
Jag svamlar nog, jag minns svagt att någon port eller lucka flyttades men jag undrar om jag inte blandat ihop det md någon annat. Tror jag läste det i någon tråd där frågan var hur man skulle gå till väga på ngåon smart sätt att koppla in en sådan där trådlös OBD-tingest att para med mobiltelefonen.

Fast nu när jag läser trådstarten igen kaske jag missuppfattat allt ännu mer. Nevermind alltså :oops:
V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]

B230E får ingen bränsle

Tjena jag har en 740GLE med en b230E som får[…]

Menar du bärarmsbussningarna bak? Vet att dom[…]