Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikael_81
Hej.

Funderar på att köpa mig en begagnad V70 D3 från 2011, mellan 8000-11000 mil, manuell växellåda.

Något särskilt man bör tänka på eller kolla upp på en sådan bil? Har läst mig till att serviceintervallerna är 3000 mil, finns det någon tidsgräns med? 1-2år? Någon särskild service som är dyrare?

Min första dieselbil, så är tacksam för alla råd och tips jag kan få angående denna modell.

mvh Mikael
Användarvisningsbild
av mobe
Det brukar vara 1år.
av s6025t
Service är 3000mil eller 1år beroende på vilket som inträffar först så de flesta får serva 1gång/år
Kamrem byts vid 18000mil eller 10år så den servicen är dyrare
av mikael_81
OK. Blir det någon form av mellanservice efter ett år om man inte uppnått 3000 mil? Eller är det samma varje gång? Någon som har nån uppfattning om pris för servicen på volvoverkstad?

Några andra fel eller saker man man bör ha koll på runt 10000 mil?
av Mwi
D3 med 163 Hp är en trevlig motor, men köp en automat det blir riktigt trevligt :-DD Volvodiesel och manuell växellåda suger.
av Gourmand
Mwi skrev:D3 med 163 Hp är en trevlig motor, men köp en automat det blir riktigt trevligt :-DD Volvodiesel och manuell växellåda suger.
Tvärtom ! Automatlådan driver upp förbrukningen märkbart o gör egentligen ingen nytta, om du inte mestadels använder bilen i Sthlms innerstad, eller om du helt enkelt inte kan köra bil med riktig växellåda.
av Malmstroem
Kör du mycket i stadstrafik är automaten trevlig. Inte nödvändig, men trevlig. Visst tar bilen mer, men det är det värt.

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig en manuell V70 D3 -- och jag bor i Stockholm.

Automat är väldigt mycket tycke och smak. Jag tycker inte att den är ett måste på en V70.

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]