Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av helgonet1
Hej

Nu har jag gjort slag i saken och köpt en Volvo S80 D5 - 08. Första dieseln jag äger. Pendlar 160mil/månad så jag tänkte på bränsleförbrukning iom med valet av en diesel. Provkörde den idag, den gick fint och otroligt välvårdad både in och utvändigt. Enormt fin i lacken inga repor lr dylikt. Den har gått 12800mil, bara två tidigare ägare. När säljaren sade i telefon att den var fin i lacken osv så trodde jag naturligtvis att det skulle vara annorlunda speciellt då fin i lacken kan tolkas på olika sätt men det var en trevlig överraskning när jag såg och provkörde den. Ska hämta den nästa fredag. Hoppas den ger mig många bekymmersfria mil nu :mrgreen: Så min gamla trotjänare är till salu.
Användarvisningsbild
av helgonet1
Micce1980 skrev:Trevlig uppgradering :-)-)
Tackar. Det tycker jag med. Här kommer en bild.

Bild
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Riktigt fin bil! Den är väldigt skön att köra oxå! Lycka till med bilen! :-)-)
av Schmoyoho
Har svårt att tycka annat än att S80:n i rätt utförande är en Volvos två snyggaste bilar. Särskilt S80 med de där fälgarna!

Hur känns diesel med bensin i ryggen, s.a.s? Bättre/sämre? Eller är omställningen enbart för ekonomin som du nämnde?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Nu fattas bara kromade blinkerslampor om det faller TS i smaken :wink:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 00#p844200
Se börnes S80
Användarvisningsbild
av helgonet1
regeeN skrev:Har svårt att tycka annat än att S80:n i rätt utförande är en Volvos två snyggaste bilar. Särskilt S80 med de där fälgarna!

Hur känns diesel med bensin i ryggen, s.a.s? Bättre/sämre? Eller är omställningen enbart för ekonomin som du nämnde?
Tackar tackar. Till stor del för ekonomins skull då jag pendlar till jobbet men också för att den är så snygg samt komfortabel att köra/åka i. Det är bättre drag i denna bilen än min gamla S80. Bestämde mig redan för några år tillbaka att den dagen då det är dags att byta upp sig så blir det en S80 igen. Om jag jämför med min gamla S80 så är den här klart bättre tycker jag iallafall.

Tydligen väldigt åtråvärda också då säljaren hade sålt en svart likadan veckan innan och när jag var där ock kikade/provkörde så kretsade en familj runt bilen som gamar de syntes att de var enormt intresserade av den, kompisen som vart med sa att han hörde dem fråga säljaren om han hade nån mer S80 strax för jag skulle ut och provköra den. Hade jag kommit en timme senare så tror jag den hade blivit såld. :-O)
Användarvisningsbild
av helgonet1
Gotlandsbästa skrev:Riktigt fin bil! Den är väldigt skön att köra oxå! Lycka till med bilen! :-)-)

Tackar. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av helgonet1
börne skrev:Grattis till en härlig bil... haft min sedan augusti förra året & jag ler fortfarande varje gång jag hoppar in i "lyx"bilen :wink:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (RO) (RO)

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]