Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GreenTurtle
Någon som vet hur man tar bort kåpan på backspegeln (XC70 MY14)?
Måste man skruva ner hela backspegeln eller sitter den bara med snäppfäste?
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
StefanN skrev:Sitter med snäppfästen bakom glaset.
Vad innebär det? Att jag måste skruva loss något först? Eller är det bara att bända (med hjälp av plastbit)? Var är lämpligast att börja på kåpan?
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Såg när en Volvomek slet av kåpan för att byta något därinne, själv hade jag nog aldrig vågat slita i den som han gjorde! Trodde den skulle gå sönder, men han fick av den och tillbaks den 8) ..
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
Såg denna,
(2:42 in i filmen)
Det verkar ju fungera men är det en rekommendabel variant?! Är det så enkelt :???:

Någon som testat denna variant?!
Användarvisningsbild
av GreenTurtle
.: UPDATE :.

Tog bort glaset först (väldigt enkelt med en plastsmörkniv från IKEA :lol: ), sedan pressade jag ut kåpan via ett hål som fanns med hjälp av en mejsel (hålet syns här, bild 10 http://accessories.volvocars.com/Access ... (08-)_2014). Det enda problemet var att veta hur hårt man kunde trycka 8)

Lika enkelt var det att sätta tillbaka kåpan.
Användarvisningsbild
av börne
GreenTurtle skrev:Såg denna,
(2:42 in i filmen)
Det verkar ju fungera men är det en rekommendabel variant?! Är det så enkelt :???:

Någon som testat denna variant?!
Gjorde det idag, varför man ska kladda med glaset enligt instruktionen fattar jag inte, det var inga problem att varken få bort eller dit igen.
ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska bl[…]