Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EmilV70T5
Klantade mig ganska rejält häromdagen när bilen varnade för låg kylarvätskenivå. Stressad som jag var så skaffade jag fram kylarvätska, öppnade huven och råkar hälla kylarvätskan i servobehållaren som sitter precis bredvid. Frågan är nu om detta är katastrof och om jag måste göra något åt det?
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja, så mycket kan jag säga att det inte är bra att få glykolvatten i bromsvätskan eller servoljan till styrningen. (Du talade inte om vilken du råkade fylla) Jag rekommenderar dig att så snart som möjligt ta kontakt med din serviceverkstad. :!:
av EmilV70T5
Det är en V70II -10. Tror att det är styrservon (rätta mig om jag har fel) som sitter nedanför kylarvätskabehållaren. Har redan kört med detta några dagar då jag inte kom på det direkt...
Användarvisningsbild
av SvenB
Då tror jag det är lättare att åtgärda, men åtgärda det måste du. :!:
Användarvisningsbild
av SvenB
Risken finns att glykolblandning har kommit in i servopumpen och styrservon.Kontakta en verkstad innan de stänger och fråga.
av Arne
Det skulle jag vilja påstå är ett väldigt dåligt råd du fått. Du bör tömma ut så mycket det går ur behållare och ledningar. Fyll på ny olja och hoppas att det har gått vägen.
av mortimer
Arne skrev:Det skulle jag vilja påstå är ett väldigt dåligt råd du fått. Du bör tömma ut så mycket det går ur behållare och ledningar. Fyll på ny olja och hoppas att det har gått vägen.
Instämmer med att det var nog den lataste mekanikern du fått prata med på Bilia. De hoppas säkert på att få byta lite grejer till dig istället o tjäna pengar. Kolla med en annan verkstad också istället.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]