Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elmeholt
Har en totalt ny V70 -14 som nu gått 130 mil. Nu ikväll skulle jag in i baksätet och hämta grabbens handskar, låser upp bilen och ska öppna. Döm om min förvåning när dörren förblir låst. Alla andra dörrar är upplåsta. Går genom andra bakdörren och öppnar inifrån, sen fungerar det när jag låser/låser upp.
Men känns ju lite sådär, varför blir det såhär? Någon fler som haft samma problem?
Händer det igen så åker jag in med bilen såklart, men tänkte att någon kunde lugna mina nerver en aning :P
av oldtimersmc
Is Dörrdjäveln satt väl fastfrusen, har släpat mina v70 sidledes i dörrhandtagen sedan i går :evil:
Först ösregn sedan 18 minus, MERDE!
Användarvisningsbild
av xerent
Men lämna in den på garanti duh :roll:

Angående fastfrusna dörrar funkar det att stryka lite olivolja längs gummilisterna på dörren. Då fryser de ogärna fast. Dörrhantagen ville frysa för mig men lite 5-56 fixade den biten.
av Elmeholt
oldtimersmc skrev:Is Dörrdjäveln satt väl fastfrusen, har släpat mina v70 sidledes i dörrhandtagen sedan i går :evil:
Först ösregn sedan 18 minus, MERDE!
Om det var is och annat jävulskap så är det ganska spännande att det med ett enkelt handgrepp kunde öppnas inifrån.
När jag drog i handtaget på insidan såg jag att "lås-ploppen", åkte upp lite mer. Så troligen åkte den inte upp riktigt när jag låste upp första gången. Kan såklart ha med kylan att göra, men en bil för 370.000:- år 2014, ska man inte klara av att göra dörrlås som fixar -17 då?

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]