Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rowe
Hej,

mitt serviceavtal går ut i dagarna och har fått erbjudande om att förlänga i 12 månader. Det pris som jag har betalat hittills är 272 kr/månad under 3 år. Nytt pris är 364 kr/månad. Priset är baserat på 2000 mils körning per år (men jag kör 2200). Bilen i fråga är en V70 D5 AWD MY 11.

Är 364 kr/månad rimligt? (4368/år)
Den service som serviceavtalet ska täcka blir alltså service vid 4 år/12000 mil, men den kanske är dyrare än 4368 kr?

Tacksam för input

//Ronnie
Användarvisningsbild
av joel80
Ingår hyrbil/lånebil i avtalet?

Jag betalar 268 ex moms för mitt serviceavtal nu de tre första åren.. Det blir 335kr ink moms. Då ingår hyrbil. Avtalet baseras på 2700 mil/år.. Jag körde 2900 nu första året.

Tycker det verkar vara i ungefär samma nivå med tanke på att jag kör lite mer än dig per år.
av Droopy
Man blir ju inte på något sätt blåst på konfekten med ett serviceavtal men man tjänar å andra sidan inget på det heller, inte jag iaf. Du slår ju ut kostnaden månadsvis och det käns väl alltid bättre än att slänga upp 3k mitt i semestern el före jul.
Användarvisningsbild
av joel80
Man får tydligen nån liten rabatt på sevicepriset när man "binder upp sig" med ett avtal.. samt att man också säkrar sig mot eventuella prishöjningar under de tre åren.
Användarvisningsbild
av apersson850
Å andra sidan börjar du betala för servicen långt innan du gjort den, om du har avtal. Som att börja köpa julgran i januari...
Användarvisningsbild
av joel80
Sant.. Men så länge som inflation och ränta är så låga som de är tror jag inte jag betalar mer p.g.a det. :)
Det påverkar i och för sig likviditeten något under året.. men det är rätt minimalt ändå.
Men vare sig man har serviceavtal eller betalar kontant så blir det nästan samma summa... men det känns möjligen som att jag fått bra rabatt på hyrbil. Alltså i min avgift på 335kr/mån ingår hyrbil med fria mil då bilen är på service.
Användarvisningsbild
av epostaren
Ni som har fått erbjudande om nytt serviceavtal efter dom 3 första åren, när fick ni det nya erbjudandet? Kom det per automatik eller fick ni själva kontakta Bilia för att få ett pris? Mitt gick ut 13 dec, så man börjar ju undra.
Användarvisningsbild
av joel80
När servade du senast Epostaren??
Användarvisningsbild
av börne
Detta med serviceavtal låter ju lite lockande... någon som vet på ett ungefär vad det kostar per månad för en S80 2.5T 2010 körsträcka 2000 mil. Den har nu gått 8600 om det spelar roll.

Visst, bäst att åka ut till Volvo & fråga. Men tänkte ifall nån vet på ett ungefär, som jag förstått det så blir det inte mycket dyrare utan mer som en avbetalning varje månad för att slippa en käftsmäll när man ska serva.

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Tror nog du behöver byta värmepaketet f&[…]

Tjena! Tidigare idag så klagade bilen p&ari[…]

Hur blir det om man betalar 1000kr+2000kr och &au[…]