Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sigge99
Har en v70 2011 där det försvinner kylvätska, den är provtryckt utan läckage samt dieselvärmaren är förbi kopplad. Det går fortfarande efter kylvätska, det började då det blev kallt i höstas. Har någon erfarenhet av detta?
Användarvisningsbild
av apersson850
Inte oupphörligen. Jag antar att du med formuleringen "Det går efter kylvätska" menar "Det går åt kylvätska", underförstått titt och tätt? En eller max två påfyllningar på ny bil anses tydligen vara normalt. Det har jag råkat ut för på min D5. Det beror på att det ofta blir luftfickor vid påfyllningen i fabriken, och ibland kan det handla om mer än 1000 mil innan de helt eliminerats. Under tiden sjunker nivån, men det är ju inget läckage i normal mening.
Efter två påfyllningar har jag inte sett att nivån i min bil har fortsatt sjunka, så den informationen som jag fick från Volvo tycks vara korrekt.

Hur ofta behöver du fylla på?
Användarvisningsbild
av hollan
be verkstaden att provtrycka en bra stund gärna från kall till varm motor
det har bytts en del topp packningar på just första årgången av d3or
har du en juste volvo verkstad så borde du få detta på goodwill om den inte har rullat allt för många mil
Användarvisningsbild
av CarMan
Borde få på goodwill ???
En goodwill är något verkstad själva gör en bedömning om dom vill göra, det kostar verkstad pengar att ge goodwill !!!
Du kan bara kräva nått inom garanti tiden. Punkt slut.
Användarvisningsbild
av Gurra82
På min förra V70 2,4d my10 fyllde jag på en gång när bilen gått ca 4000 mil, aldrig mer efter det. Nu fyllde jag på på min V70 D5 AWD häromdan vid 4800 mil, så är nog inget alarmerande, hoppas jag inte, syns inget under bilen iaf
B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]