Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elmeholt
Hej på er, i väntan på nya bil så åkte jag idag med pappa, V60 D2 -12 med HP 5" stereo (samma som ska sitta i min V70 D2 -14.

Men nu till frågan, försökte para ihop min iPhone (iOS 7.0.4), men hur jag än gjorde hittades ingenting i volvons display, och på iPhonen kom heller inga nya enheter. Hade bluetooth-skärmen på telefonen uppe hela tiden så den ska vara sökbar.
Gör jag något fel, eller kan jag räkna med att det blir problem även i min nya bil? Är det olika high performence-enheter/mjukvara i V60 och V70?
Vet att pappa för några månader sen hade bilen inne på volvo för problem med radion, då uppdaterade de mjukvaran, antar att det gäller hela stereon då. För alla parade enheter försvann då, brorsan har bland annat funnits med i listan tidigare :)

Någon som kan hjälpa mig få bort hjärtklappningen och oron att det inte ska fungera att lyssna på spotify i min nya bil! :O
Användarvisningsbild
av bem
Kan kanske lugna dig med att det funka direkt i min nya V70 D3 2014 som är snart 2 veckor gammal.

Jag har iPhone 4S (med iOS 7.0.4), Bluetooth aktiverat i telefonen under Inställningar, Bluetooth, På.

Sen är det bara att starta ljudanläggningen i bilen, in i Media, välja Bluetooth och Bluetooth-menyn, Skanna varpå Bluetooth enheter i närheten hittas som t ex en iPhone och du kan sen Lägga till den (namnet blir det du kallat din teleon under Inställningar, Om, Namn - i telefonen). Har man sen Spotify i mobilen och spelar låt där så streamas den sen över till High Performance audio systemet. Ljudet reglerar du sen med ljudknapparna på ratten och fram-bakåt bland låtarna med fram-bakåt knappen på ratten (ej med ratthjulet som man kan tro). Funkar hur bra som helst. Jag har Bluetooth mjukvara version 5.0.0.17U i bilen (gissar att du får ungefär samma version då min bil är ganska ny och din också).
Om du skall använda flera telefoner i samma bil kan du skanna på samma sätt efter en till enhet (t ex en iPhone till) och lägga till den, men det är alltid den sist använda som kommes ihåg automatiskt som aktuell enhet av ljudanläggningen till nästa gång, man får vid behov byta manuellt till annan enhet under Bluetooth-menyn i Media, Byt enhet i så fall (du behöver alltså inte skanna efter den igen utan bara byta till den andra manuellt). Så förklara säljaren för mig ifall om man har flera telefoner och vill växla mellan dessa i samma bil för bluetooth audiostreaming.

/Bo
av Elmeholt
Vilken tur, puh! Men då inväntar jag min bil och håller tummarna :)

När man ska para ihop genom menyn i stereon och telefonen, heter den typ VOLVO eller något sånt i iPhonen? Så man vet vad man ska hoppas på.
Användarvisningsbild
av bem
Under Bluetooth i iPhone kommer det stå under rubriken Enheter "My Volvo Car" och "Ansluten" när du har "kontakt" med bilen (när du stänger Media i bilen så står det i telefonen "Ej ansluten"). Så du har bra feedback att se när saker lirar med bluetooth.

/Bo
B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]