Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av zalmondorro
Igår blev man Volvo ägare
Bilen är en :
Volvo V 70 2.4 D -10 med Summumpaket
Svart metallic l
ite R design grejor
Bilder kommer

Känns KANON
Användarvisningsbild
av bem
Grattis och välkommen in i Volvogänget!
Skall bli intressant att se lite bilder på din bil.
Jag har också en V70, en D3 2014 (min första diesel), har kört V70 sen 15 år tillbaka så jag är nog fast i V70 träsket :)

/Bo
Användarvisningsbild
av RWD
Grattis!
Har en likadan med summum-paket som jag köpte för några veckor sen. Suverän bil. Ångrar det inte en sekund.
Satt polestartrim i min med 195hk och 460Nm mellan 1500-3000 varv så det bidrar väl lite till den positiva upplevelsen.
Tycker dock de går riktigt bra original också.
Användarvisningsbild
av zalmondorro
[imgBild][/img]
Bild
Bild

Fler bilder kanske kommer men den är SMUTSIG nu efter hemfärden från Nykvarn
Ev. ska sommarfälgarna säljas........
Användarvisningsbild
av SvenB
Nykvarn? Bor du inte i Dorotea? Det var inte "nästgårds" du köpte bilen.
Användarvisningsbild
av zalmondorro
Jovisst bor jag i Dorotea, men ska man ha den bil man vill ha får man vara beredd att röra på sig lite . ca 70 mil hem blev det, lämplig provkörningssträcka ju he he.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Bara att gratulera :D du kommer vara nöjd, 2,4d med 175hk är fin maskin, underskattad enligt mig, körde själv nästan 14000 mil i den och har då inget negativt om den, Åka långt för att köpa bil är kul. Under hemkörning får man testa den riktigt mycket. Själv åkte jag från Växjö till Eskilstuna för att köpa min V70 awd, underbart att köra ca 40 mil hem alldeles själv och testa och trycka hit och dit :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Min längsta leveransresa var på 13 mil. Det var denna bil. Tidigare har jag hämtat mina bilar "runt hörnet".
En ganska vanlig 245:as liv

Förresten, om någon mer är intress[…]

Byta servo XC60

Två kontaktstycken, lossa tryckledningen, by[…]

Letade egentligen efter en 98 men när denna d[…]

Dina frågor kan du också pröva a[…]