Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xerent
Som rubriken säger. Lastgolvet i kombin har börjat knarra. Fäller jag upp lastgolvet eller lastar tungt slutar det knarra när jag kör. Har testat ta bort sakerna som ligger under lastgolvet också, så att det ska ligga jämnt. Kanske ett icke-problem rent praktiskt men knarrande inredning gör så jag blöder i öronen och får psykbryt :D

Idéer?
Användarvisningsbild
av bem
Hej,

Kan det vara temperaturen nu när det börjat bli kallt ute som gör att det börjat knarra?

I min gamla V70 kan det bli lite olika ljud här och där beroende på temperaturen ute.
Det lustigaste ljudet är vid en viss temperatur börjar det kvittra i förardörren innan för klädeseln nånstans.
När bilen var ny och under garanti försökte min Volvoverkstad kika på detta problem men såklart kunde de ej få fram nåt kvitter för den dan var det inte "rätt" temperatur för kvittret att höra av sig.

/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av umekille
Det finns olika platser på en bil det satts in vibrationsdämpare.
Även knarrdämpare sitter t.ex vid instrumentbrädan ,kanske det
finns även i skuffen på vissa bilar och de kan hoppa ur läge,bli nötta
med åren.
Användarvisningsbild
av LeifA
Vira 2 varv eltejp runt bygeln som låser bakluckan.Det var där min knarrade, det lät som golvet knarrade och var tyst med last på.
Användarvisningsbild
av xerent
bem:
Hade det inte förra vintern iaf :D

umekille:
Fast jag tror det är hela golvskivan som knarrar nu :)

LeifA:
Tack för tipset, ska testa och höra!
Användarvisningsbild
av LeifA
Hur har det gått?
Användarvisningsbild
av xerent
Inte blivit av med allt knarr. Märkte att knarret försvann även när det satt folk i baksätet, så är lite fundersam.
av Elmeholt
Du kan inte återskapa knarret genom att lyfta upp bakluckan när den är stängd? Så upptäckte jag att min knarrade, fick tuppjuck och smörjde gångjärnen med fett, har inte hört något sen dess.

Hoppas de löser sig.

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]