Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NorskDrive
Fikk pris på Polestar oppgradering hos Volvo i Østersund..

9300,- SEK

Synes det er litt dyrt... finnes det noe rabatt å få? Evt noe kampanje?
av 9070
Var kampanj förra sommaren på TPC träffen i Tyresö. Kostade 6200kr om jag inte minns helt fel. Kanske kommer det nåt liknande pris i sommar på träffen
av kinamicke
Hej!

Jag har Polestar i min XC70 D5, och enligt mig så kan du hellre rulla ihop tusenlapparna och röka dem istället för att kosta på uppgraderingen.
Mycket pengar för liten skillnad om du frågar mig.
Användarvisningsbild
av xerent
Skiljer en hel del mellan olika motorer och årsmodeller om det är värt eller inte. Exempelvis 2.4D -09 är en god investering i körglädje medans -10 inte är det.
av AndS
Det finns någon tråd här på forumet som visar hur olika optimeringar påverkar motoregenskaper i grafer, minns inte var men någon annan kanske kan hitta den.
Jag bad att få en jämförelse mellan gamla 2,4D till Polestar 205/450Nm mot den nya med dubbelturbo och resultate blev förbluffande till fördel för den Polestaroptimerade gamlingen.
Självklart finns det sedan andra egenskaper som gör dubbelturbon bättre i uppträdanden men fokuserar enbart på kraft blev det något annat. Hittar jag tråden eller någon annan så länka gärna in.
av Cedrix
xerent skrev:Skiljer en hel del mellan olika motorer och årsmodeller om det är värt eller inte. Exempelvis 2.4D -09 är en god investering i körglädje medans -10 inte är det.
Vadå, skulle det inte bli någon större skillnad på min 2010?
Från 163hk till 225 känns som om det borde märkas...
Användarvisningsbild
av xerent
Var fick du 225 ifrån för 2.4D? Polestar ger 163 till 205 eller 175 till 195. Skillnaden är störst i det första fallet, mer drag på låga varv. För det senare fallet är det mest lite extra vrid på höga varv och inte så stor skillnad... Finns ju lite grafer på Polestars hemsida men de är svåra att jämföra (mellan olik motorer) för skalorna är olika på axlarna mellan olika plottar. Ska se om jag kan hämta ut siffrorna och rita lite bättre grafer i Excel eller Octave. Det är skillnaden i ytan under graferna delat med kronor som ger kvoten körglädje per krona :D
av jpennerb
Fick hem ett papper i vår/sommras på rabatt på polestar för runt 7000kr har jag för mig. Hade någon månad innan lagt in programvara från autotech då dom hade rabatt på programvaror. Hade jag inte haft det redan i bilen så hade polestar varit ett alternativ. För en 2.5FT MY09 ger det en stor skillnad medans för en MY10 är den knappt märkbar.
av Xc70my13
NorskDrive skrev:Fikk pris på Polestar oppgradering hos Volvo i Østersund..

9300,- SEK

Synes det er litt dyrt... finnes det noe rabatt å få? Evt noe kampanje?
Vil volvo legge inn polestar på en norsk regga volvo? I sverige gjelder garantien , men vil det gjelde i norge? Hos norske forhandlere er det sperra slik at det ikke er mulig å legge inn polestar. Litt rart om en svensk volvo forhandler kan gjøre dette , da det både fra norge og sverige blir koblet opp mot gøteborg ved oppdatteringer.

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]