Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Denesfay
EN fin portfolio, kostym samt exklusiva skinhandskar. Låsbara fack i hela bilen för viktiga papper. ;)

Skämt å sido.

Googlade lite och fick fram detta (dock på årsmodell 14 men ungefär samma?):

Business Edition

Volvo V70 Business Edition (Motorer: D3, D4, D4 AWD, D5, D5 AWD)

ABL- Aktiva Xenonljus
Aluminiumfälg: Oden 7x16" med däck 205/60 R16
Belysta make-upspeglar i solskydden
Blanka lister runt sidorutorna
Elinfällbara backspeglar med markbelysning
Insynsskydd över lastutrymmet
Interiör stämningsbelysning med valbart färgtema
Klädsel: Vittinge textil/läder
Konstantfarthållare
Parkeringshjälp, bak
Ljudanläggning High Performance med 5" färgskärm samt Integrerat Bluetooth® handsfreesystem och audio streaming
Luftfördelningssymbol i "genomlyst krom"
Låsbara hjulbultar
Läderklädd ratt med Silk metal inlägg
Läderklädd växelspaksknopp
Mittkonsol med inlägg i Silk metal
Panelinlägg: Feather line Aluminium
Rattknappar för ljudanläggning
Regnsensor
Tiltfunktion och snabbfällning av ryggstöd för främre passagerarstol
av ztaffans
2009 års modell tror jag inte ens erbjöds med businesspaket.
av ztaffans
Jag är inte helt säker på detta men i mina ögon ser denna bil ut att ha momentumpaketet där bl.a. Blanka lister runt fönster ingick fr o m 2010 års modell. Väljer man en 2009 års modell så måste man ha summumpaketet för att ha blanka lister runt fönster.
av Mwi
På 2010 så innehöll Momentum med Business paket, standard Momentum paket, metallic och blå tand handsfree.
På 2011 så tror jag Business paketet är Kinetic som bas och lite extra prylar samt nedlackat på utsidan m.m.
Är ett paket för att få ned förmånsvärdet när den såldes som tjänstebil, samt att många företag har maxpris 7,5 basbelopp.
Användarvisningsbild
av xerent
På 2010 utöver Summum är Business typ blåtands handsfree, insynsskydd lastutrymme, kanske lastnät också. Har även tonade rutor 3 st bak. Detta utifrån observationer på min egen Business Summum 2010 och en prislista över paket och tillbehör från Bilia för MY10. Tyvärr fanns inte Businesspaketet med i den listan. Oklart vissa saker, kan ju vara sånt som första ägaren förhandlade till sig vid köpet också.

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]