Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av raven76
Jag har en spänningsomvandlare 12V till 230V som jag tidigare hade kopplad i bagaget på min -05 V70. Det var enkelt att koppla in den där eftersom batteriet satt i bagaget på den modellen. Men nu väntar jag på att min nya XC70 ska levereras och i den sitter ju batteriet fram. Så jag undrar om det finns någonstans man kan koppla in den i bagaget? Det finns ju ett 12V uttag, men det klarar bara att leverera 120W om jag inte missminner mig, och då måste jag köpa en ny spänningsomvandlare (För den jag har nu saknar cig-kabel och kan leverera mer än 120W).
Eller finns det kanske något annat finurligt sätt att lösa detta problem på?

Anledningen till denna lilla installation är att jag har en bärbar dator med extern disk, samt en router kopplad via 230 V. Jag har installerat Plex Media Server på datorn så barnen kan titta på film på surfplattorna i bilen. Lat som man är så orkar jag inte ladda över filmerna till plattorna hela tiden utan behöver bara lägga upp filmerna på plex-servern.

Tack på förhand.
av raven76
Det skulle säkert fungera. Men jag är ju snål också! :oops:
Eftersom jag har en USB-disk (gamla hederliga 3.5" på 1TB) så vill jag gärna fortsätta att använda den. Samma sak med spänningsomvandlaren. Den har bara två kabelskor för att fästa direkt mot batteriet.
Testade att köra den bärbara datorn som accesspunkt (för att kunna skippa routern). Men av någon anledning så hittade inte mina Android-plattor det nätet, bara iPad kunde koppla upp sig. Det tillstötte andra problem också då jag skulle växla mellan det trådlösa nätet hemma och att agera accesspunkt.
Dessutom blev det bra mycket enklare med en router. Kan nämligen koppla in ett 3/4G-modem till den, så då jag kommer till stugan kan alla använda den för internetaccess.

PV-n är trångt...monterade en overdrive[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Har ni konstaterat att motorn i övrigt ä[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]