- tis 19 nov 2013, 12:34
Jag har en spänningsomvandlare 12V till 230V som jag tidigare hade kopplad i bagaget på min -05 V70. Det var enkelt att koppla in den där eftersom batteriet satt i bagaget på den modellen. Men nu väntar jag på att min nya XC70 ska levereras och i den sitter ju batteriet fram. Så jag undrar om det finns någonstans man kan koppla in den i bagaget? Det finns ju ett 12V uttag, men det klarar bara att leverera 120W om jag inte missminner mig, och då måste jag köpa en ny spänningsomvandlare (För den jag har nu saknar cig-kabel och kan leverera mer än 120W).
Eller finns det kanske något annat finurligt sätt att lösa detta problem på?
Anledningen till denna lilla installation är att jag har en bärbar dator med extern disk, samt en router kopplad via 230 V. Jag har installerat Plex Media Server på datorn så barnen kan titta på film på surfplattorna i bilen. Lat som man är så orkar jag inte ladda över filmerna till plattorna hela tiden utan behöver bara lägga upp filmerna på plex-servern.
Tack på förhand.
Eller finns det kanske något annat finurligt sätt att lösa detta problem på?
Anledningen till denna lilla installation är att jag har en bärbar dator med extern disk, samt en router kopplad via 230 V. Jag har installerat Plex Media Server på datorn så barnen kan titta på film på surfplattorna i bilen. Lat som man är så orkar jag inte ladda över filmerna till plattorna hela tiden utan behöver bara lägga upp filmerna på plex-servern.
Tack på förhand.
- By IsshinAshina