- fre 11 dec 2015, 14:42
Nästa fredag ska jag hämta min XC70 Summum. Beställdes den 15/10 dvs 9 veckor leveranstid. Helt ok tycker jag.
Moderator: Moderatorer
Sillastryparen skrev:Hej! Någon med ny V70 som har tips på hur man loser det lilla konstruktionsfelet att vänster torkarblad inte kan ställas upp för att komma åt vindrutan, då motorhuven tar emot innan torkaren laser sig I utfällt läge? Är detta ett nytt problem på 2016-års modell, eller har det varit så innan också? - Annars mycket nöjda med vår nya kärra! Bränsleförbrukningen har jag dock inte kollat mer än på färddatorn (0.75), så jag ska se vad som går I när jag tankar fullt nästa gang för att få fram exakt förbrukning. Och förvärmningen fungerar helt perfekt! Varm och go bil att komma ut I när det är kallt! :DHar du ställt torkarna i serviceläge först? Det gör du genom att föra torkarspaken uppåt när du precis har stängt av motorn men har tändningen på. Har inte provat på nya bilen än, men det har alltid funkat på den gamla.
Sillastryparen skrev:Niclas - ska kolla! Var ett bra tag sedan vi hade en V70, så jag har aldrig stött på fenomenet innan. Tack! :lol:I världens mest olästa bok står det exakt hur man ska göra... ;)
Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]