Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av prahna
Nu är snittförbrukningen ännu lägre 0,59l/10km, är riktigt nöjd med bilen! Dieselvärmare är grymt skönt och VOC kommer jag aldrig köpa en ny Volvo utan!
av Sillastryparen
Hej! Någon med ny V70 som har tips på hur man loser det lilla konstruktionsfelet att vänster torkarblad inte kan ställas upp för att komma åt vindrutan, då motorhuven tar emot innan torkaren laser sig I utfällt läge? Är detta ett nytt problem på 2016-års modell, eller har det varit så innan också? - Annars mycket nöjda med vår nya kärra! Bränsleförbrukningen har jag dock inte kollat mer än på färddatorn (0.75), så jag ska se vad som går I när jag tankar fullt nästa gang för att få fram exakt förbrukning. Och förvärmningen fungerar helt perfekt! Varm och go bil att komma ut I när det är kallt! :D
av Niclas
Sillastryparen skrev:Hej! Någon med ny V70 som har tips på hur man loser det lilla konstruktionsfelet att vänster torkarblad inte kan ställas upp för att komma åt vindrutan, då motorhuven tar emot innan torkaren laser sig I utfällt läge? Är detta ett nytt problem på 2016-års modell, eller har det varit så innan också? - Annars mycket nöjda med vår nya kärra! Bränsleförbrukningen har jag dock inte kollat mer än på färddatorn (0.75), så jag ska se vad som går I när jag tankar fullt nästa gang för att få fram exakt förbrukning. Och förvärmningen fungerar helt perfekt! Varm och go bil att komma ut I när det är kallt! :D
Har du ställt torkarna i serviceläge först? Det gör du genom att föra torkarspaken uppåt när du precis har stängt av motorn men har tändningen på. Har inte provat på nya bilen än, men det har alltid funkat på den gamla.
Användarvisningsbild
av joel80
Sillastryparen skrev:Niclas - ska kolla! Var ett bra tag sedan vi hade en V70, så jag har aldrig stött på fenomenet innan. Tack! :lol:
I världens mest olästa bok står det exakt hur man ska göra... ;)
Användarvisningsbild
av poseidon
NU har jag kört 60 mil med bilen lite drygt. 2 lite längre turer Stockholm-Borlänge t.o.r.

Sammanfattning; Bilen går tystare än den förra. Visserligen Nokkian Hakka R2 Suv på denna och bara R2 på den förra. Osäker på vad som skiljer.
GPS är riktigt bra, skönt att kunna skicka resmål till bilen från appen.

Parkeringsvarnare fram är användbart. Takluckan gjorde barnen glada, det susar lite om den så i högre farter får jalusiet va stängt.

Saknar rattvärmen, den ratten va också skönare.

Smidigt med 3G Wifi i bilen till ungarnas surfplattor. Lite mer invecklat sensus i denna mot förra men känns lite grafiskt modernare.

Driver support paketet är smidigt och inbjuder till en lugnare körning och längre avstånd till framförvarande.

Tattare på nybilsmonteringen, vände konsolen till kupevärmaren både bakochfram och utochin samt med fel lutning så värmaren hade sprutat in i stolen om den hade gått att få dit.

För lite kylvätska påfyllt efter installation av MoK, allternativt en luftbubbla som gjorde att varning för låg kylvätskenivå dök upp på "långturen" Fick hjälp med påfyllning av min servicetekniker igår morse. Lite onödigt kan tyckas. De hade väl kunna låta motorn gå 10 minuter så borde de sett detta?
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 116
Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]