Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jo det märks!
ja ja man borde haft en 12a då
och DÅ hade man kunnat köpa sig en uppgradering och dessutom fått möjlighten till 3 olika lägen på haldexen .
efter 3 rasade dubbelkopplimgslådor på mitshybus (ähh va faan den där jävla värmepumpsbilen) så tog dom tillbaka den i alla fall
och då jag provkörde volvon rätt ordentligt så tyckte jag att det verkade toppen att köpa en svensk kvalitetsvagn.
saken är den att jag är skapligt nöjd för övrigt
och det är rätt skönt att lådan faktiskt gått 6000 mil med min körning ( rekordet för den där andra fusk suven jag ägt var 750!!)
hitills är det bara LR som spöat volvon men det å andra sidan är ju riktiga suvar det!!!
bybon skrev: tyckte att jag läste att nån upplevde att dom fått fart på sin 13
eller fattade jag fel??
Det finns en ny mjukvara som kompenserar för Gen 5:s hårdvaru-slöhet genom att dra åt haldexen hårdare och i förväg, vare sig det behövs eller ej, det är ju inte alltid blixhalka..... Om det är bra eller ej och om det kommer att hålla i längden får framtiden utvisa,

Ibland orkar inte pumpen med det ökade trycket utan det känns som bilen ska vibrera sönder, då byter man till en nyare pump.

Men lika bra som en -12 blir det aldrig....
Det är nog samma tyvärr. Man skär ner på fyrhjulsdriften, man skär ner på högtalarna... tyvärr drabbar det kvaliteten på bilen också.
Jag har en 08 XC 70 , tycker min drar lite åt höger och vänster om man drar på lite med lite olika fäste under hjulen , eller om det är moddigt eller lite spårigt , vet inte om det är normalt ? från stillastående drar den då på alla hjul ..
stefanus skrev:Jag har en 08 XC 70 , tycker min drar lite åt höger och vänster om man drar på lite med lite olika fäste under hjulen , eller om det är moddigt eller lite spårigt , vet inte om det är normalt ? från stillastående drar den då på alla hjul ..
det är nog sånt man får räkna med med en sån sorts drift till bakaxeln
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 130
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]