Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fritchof
joel80 skrev:Kör du mycket på leråkrar eller i decimeterhög snö kan AWD vara bra att ha.. eller om du ofta drar husvagn/släp på blöta gräsmattor.

Hur kör du mest? AWDn drar ju mer soppa så det blir dyrare.. högre skatt också.

Jag skulle, med min körning, ändå välja med nya drivlinan så man får VEA-motorn och, om du ska ha automatlåda, den 8-stegade lådan.
Då kör jag husvagn ibland och bor i södra Norrland och råkar ut för snö på vintern. Dock inga leråkrar jag behöver ta mig över. :)

Hur långt kör du per år? Du har inte funderat nått på T4?
Bor I göteborg så stöter inte på så manga leråkrar utan det är mest stadskörning, bilen rullar väl 2500-3000 mil per år... Jo automat är för mig självklart, men T4 har aldrig slagit mig faktiskt!
Användarvisningsbild
av Perra83
VEA känns mycket piggare och 8-steg växellådan är smidig. Förbrukningen kommer ligga mycket lägre med VEA och nya lådan.

Grattis pvfreak!! Det blanksvarta på Sport kan ja tänka mig är riktigt snyggt till den fina vita lacken. Exakt så ville ja ha en V60 R-Design. Tyvärr är det bara V60 CC som har allt blanksvart..... så ja körde med så mycket "alu" det bara gick till crystal vit pearl.
Borde få min V60 nästa vecka. Åker förbi Rejmes två gånger per dag nu :wink:
Användarvisningsbild
av Perra83
Fritchof skrev:
joel80 skrev:Kör du mycket på leråkrar eller i decimeterhög snö kan AWD vara bra att ha.. eller om du ofta drar husvagn/släp på blöta gräsmattor.

Jag skulle, med min körning, ändå välja med nya drivlinan så man får VEA-motorn och, om du ska ha automatlåda, den 8-stegade lådan.
Då kör jag husvagn ibland och bor i södra Norrland och råkar ut för snö på vintern. Dock inga leråkrar jag behöver ta mig över. :)

Bor I göteborg så stöter inte på så manga leråkrar utan det är mest stadskörning, bilen rullar väl 2500-3000 mil per år... Jo automat är för mig självklart, men T4 har aldrig slagit mig faktiskt!
T4 är nu på 2 liter. En på jobbet har haft både T4 1,6 och nu T4 2l och han är riktigt nöjd med sin nya T4 Classic.
av Fritchof
Perra83 skrev:
Fritchof skrev:

T4 är nu på 2 liter. En på jobbet har haft både T4 1,6 och nu T4 2l och han är riktigt nöjd med sin nya T4 Classic.
Kollade lite på den nu och siffrorna såg ju riktigt trevliga ut, dock är jag även lite fåfäng och uppmärksammade att man inte fick dom dubbla utblåsen på T4! :roll:
av Fritchof
Får nog sova på det där med motor...

Men I övrigt har jag missat något I min spec?

Classic Summum
Solid Vit
Läder Blond
Teknikpaket Pro
Portia 19"
Lågt sportchassi
Volvo Oncall
Växlingspaddlar
Textilmattor
Bortagna emblem och rails
Takspoiler
Hastighetsberoende servo
Tonade rutor
Laminerade rutor
Avtagbart drag
Elmanövrerat barnlås
Användarvisningsbild
av joel80
Driver support-paketet! Eller ingår det i nått där?
Kan du ha både tonade och laminerade rutor? Är det bara på V60 man inte kan beställa det samtidigt?

Funderat på back-kamera?
Stötfångarskydd skulle jag lägga till, och ev Stänkskydd fram och bak för att slippa få sidan blästrad.. (Eller så monterar du det själv.. det är enkelt.)
Keyless?
Automatisk avbländning på backspegeln
Glasögonhållare! (Perfekt för solbrillorna vid förarplats.)
Elvärme i ratt, om du har en slant över... :D
Användarvisningsbild
av palmqvist
Fritchof skrev:Får nog sova på det där med motor...

Men I övrigt har jag missat något I min spec?

Classic Summum
Solid Vit
Läder Blond
Teknikpaket Pro
Portia 19"
Lågt sportchassi
Volvo Oncall
Växlingspaddlar
Textilmattor
Bortagna emblem och rails
Takspoiler
Hastighetsberoende servo
Tonade rutor
Laminerade rutor
Avtagbart drag
Elmanövrerat barnlås
VINTERDÄCK

Serut som en Välspecad bil, innan så fanns det ett paket med Vinge, Stötfångarskydd, Stänkskydd det borde du nog kunna pruta dig till

@Joel Driver support ingår i Classic, Keyless i Summum
av Fritchof
Japp på V70 går det tydligen....

Driver support är standard
Teknikpaketet innehåller parkeringsvarnare fram och bak känns som det bör räcka.
Keyless och automatisk avbländande backspegel är också standard
Har Glasögonhållare I min xc60 tyvärr passar inte solbrillorna där I så struntar I det denna gången.

Men stötfångarskydd skall jag nog lägga till det var ett bra tips.

Stänkskydd får jag nog fundera över alternativt montera själv efter leverans!

@palmqvist vinterdäck har jag med I beställningen
Användarvisningsbild
av palmqvist
Fritchof skrev:Japp på V70 går det tydligen....

Teknikpaketet innehåller parkeringsvarnare fram och bak känns som det bör räcka.
Har Glasögonhållare I min xc60 tyvärr passar inte solbrillorna där I så struntar I det denna gången.

Gött bara o beställa :) Innan delarna tar slut... :)
av Fritchof
palmqvist skrev:
Fritchof skrev:Japp på V70 går det tydligen....

Gött bara o beställa :) Innan delarna tar slut... :)
Mmm det blir nog beställning imorgon om jag får sovit på det där med motor... Skall nog kolla om det finns en VEA D4 med polestar att provköra I göteborgs trakten!
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 116
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]