Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
Skulle bli förvånad om det inte ingick har haft det i alla mina v/xc70, men aldrig beställt nått däremot har jag tagit ur det de senaste 5åren då det e lättare o få in barnvagnen
Användarvisningsbild
av Krollspell
prahna skrev:Nån som vet om insynsskydd ingår i XC70? På bygg min Volvo varken syns den eller finns som val...Bild
Ja det ingick.
av para
Nurnoj skrev:Imorgon ska jag hämta min XC70 Classic Sport! Beställde den 2/9. Så nu efter diverse förseningar av vinterhjul, vinge och grejer (ja, jag valde stylekit...) samt felleverans av motorvärmardelar är den nu klar och väntar på mig :D. Känns lite trist att det inte är någon snö i Mellansverige, jag vill ju få användning av awd'n istället för att ta premiärturen av nya bilen i regn.

Något speciellt man ska kolla på när man hämtar ut den? Typ lägga sig på knä och kolla att det verkligen är en kardan...? Äsch, det kanske inte ska behövas. :P
AWDn är bra i regn också. En fwd på våt vägbana hackar sig fram bara men visst 10 Cm snö är roligare
av pvfreak
Mumsmums skrev:
pvfreak skrev:Har leverans av min nya XC70 D4 AWD till på tisdag 1/12. Ska bli spännande och se om vinterdäcken är med. Har inte hört något annat.
Säljaren sa för några veckor sedan att det var problem med fälgar till vinterdäck. Ska ha 18" på sommardäcken och 16" på vinterdäcken.
Annars får dom väl kränga på 18" v-däck på sommarfälgarna.
När beställde du din? Jag skrev på ordern den 30 oktober och har fått prel leverans i mitten av januari.
Orderdatum var 10/9-2015. Hämtade bilen den 1:a december och har kört en vecka med den. Vinterdäcken satt på som avtalat och allting har funkat som det ska. Hade ingen koll på att det var automatiskt hel/halvljus på den. Dvs att den bländar av själv. Detta verkar funka bra tycker jag.
Har installerat VOC-appen så man kan ha lite koll, starta värmare osv. Var solsken när jag hämtade bilen så det var kul att se att färgen Crystal White pearl gjorde sig bra mot de svarta detaljerna. (Classic Sport)
av Fritchof
Hej,

sitter och skall trycka på beställningsknappen på en ny V70 men jag har riktig ångest angående val av motor, det står mellan D4 eller D4 AWD oavsett motor så kommer jag beställa med polestar...

Någon som har erfarenhet av dom olika drivlinorna?

Det självklara valet borde ju naturligvis vara den nya D4an , men D4 AWD med 220 hästar ser lockande ut!
Användarvisningsbild
av palmqvist
Fritchof skrev:Hej,

sitter och skall trycka på beställningsknappen på en ny V70 men jag har riktig ångest angående val av motor, det står mellan D4 eller D4 AWD oavsett motor så kommer jag beställa med polestar...

Det självklara valet borde ju naturligvis vara den nya D4an , men D4 AWD med 220 hästar ser lockande ut!
Har du nytta av AWD tycker jag du skall välja det inte bara för att det är på modet, kör själv D4 AWD med polestar o det är en helt underbar maskin men har kört nya D4 VEA oxå o det är inget fel på den heller, lägre förbrukning o trevligare växellåda. JAg valde AWD för att jag kör mycket o tunga släp. Borde väl valt XC70 men ville ha lite omväxling efter 6st XC70 sen -03
av Fritchof
palmqvist skrev:
Fritchof skrev:Hej,

Har du nytta av AWD tycker jag du skall välja det inte bara för att det är på modet, kör själv D4 AWD med polestar o det är en helt underbar maskin men har kört nya D4 VEA oxå o det är inget fel på den heller, lägre förbrukning o trevligare växellåda. JAg valde AWD för att jag kör mycket o tunga släp. Borde väl valt XC70 men ville ha lite omväxling efter 6st XC70 sen -03
Nä har väl inget behov av AWD utan det var mer prestandan med Polestar som lockade men det skiljer kanske inte så mycket på dom...
Användarvisningsbild
av joel80
Kör du mycket på leråkrar eller i decimeterhög snö kan AWD vara bra att ha.. eller om du ofta drar husvagn/släp på blöta gräsmattor.

Hur kör du mest? AWDn drar ju mer soppa så det blir dyrare.. högre skatt också.

Jag skulle, med min körning, ändå välja med nya drivlinan så man får VEA-motorn och, om du ska ha automatlåda, den 8-stegade lådan.
Då kör jag husvagn ibland och bor i södra Norrland och råkar ut för snö på vintern. Dock inga leråkrar jag behöver ta mig över. :)

Hur långt kör du per år? Du har inte funderat nått på T4?
  • 1
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 116
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]