Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Hej och välkommen..

Ta upp VOC-grejen med säljaren omgående. Har du tur hinner du få med det (om det inte redan är med) innan sista ändringsdagen för din bil. (Bör vara vilken dag som helst?)
Är säljaren snäll, och kan, så kanske du kan lyckas få det, för det är klart värt det! Däremot tror jag inte du kan sätta några krav.. i och med att det inte står med på den beställning du gjort och skrivit under.
av Robbanbobban
darkowin86 skrev: Till sist, har en V70 D4 my14 idag, ni som kört båda. Vad kommer vara största skillnaden?
Vet inte om det är gamla eller nya D4:an i my14. Om det är den gamla så kommer du uppleva T4 som mycket mjukare. Den har ett jämnt, fint moment över precis hela registret. Med automat känns det nästan som att åka i en elbil. Gamla D4 har ett grymt vrid, men en rätt tydlig ketchupeffekt. Och så är T4 nästan helt tyst i jämförelse. Fast gamla D4 låter bra vid gaspådrag ska jag ju erkänna! Kör du dem lite aggressivt så känns faktiskt gamla D4 snabbare, då den ryter högre och har så mycket vrid, men med T4 är du uppe i olagliga farter mycket snabbare, och du märker det inte ens. Lite farligt om man inte håller koll på hastighetsmätaren...

Om det är den nya så ska den vara mer lik t4, men den har jag inte provat.
av darkowin86
Perra83 skrev:Då är det bråttom på riktigt! Min blev låst den 23/11 och bilen blev beställd den 9/11.
Kanske tom är 2v man har på sig att justera?
Mycket riktigt, fick tag på min säljare imorse och han återkom senare under dagen med besked att min bil var låst och fanns inget att göra.
Svarade han att jag kände mig lite snopen, då jag gått miste om blis ( fanns på demo bilen han visade), rattvärme (står med i produktbladet till bilen)
Samt att VOC va kampanj på då vi började prata affär.
Skrev till han att han får lösa något annat spm är likvärdigt, ex tak vinge som jag gärna velat ha med "missade" helt i beställningen.
Får se vad han svarar och återkommer med för lösning!
Användarvisningsbild
av Perra83
Pratade med min säljare idag och som det såg ut bör det inte vara några problem att få nya bilen före jul.
Ska ja köra utan Polestar några veckor och åka in o ladda in mjukvaran senare? Ja vill känna hur bilen är original jämfört med optimerad. Bara därför. Hur hade ni gjort. Sambon vill ha P* direkt.
av Nurnoj
Imorgon ska jag hämta min XC70 Classic Sport! Beställde den 2/9. Så nu efter diverse förseningar av vinterhjul, vinge och grejer (ja, jag valde stylekit...) samt felleverans av motorvärmardelar är den nu klar och väntar på mig :D. Känns lite trist att det inte är någon snö i Mellansverige, jag vill ju få användning av awd'n istället för att ta premiärturen av nya bilen i regn.

Något speciellt man ska kolla på när man hämtar ut den? Typ lägga sig på knä och kolla att det verkligen är en kardan...? Äsch, det kanske inte ska behövas. :P
av prahna
Nu har även jag fått leveransdag. Ska få hämta min bil nästa vecka. Ni som kollar på minvolvo kan glömma att det kommer nån form av uppdatering där. Min bil är byggd sedan länge men syns inte där än....
Användarvisningsbild
av palmqvist
Gratulerar till nya bilen, kör försiktig
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 116
Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]