Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pvfreak
Har leverans av min nya XC70 D4 AWD till på tisdag 1/12. Ska bli spännande och se om vinterdäcken är med. Har inte hört något annat.
Säljaren sa för några veckor sedan att det var problem med fälgar till vinterdäck. Ska ha 18" på sommardäcken och 16" på vinterdäcken.
Annars får dom väl kränga på 18" v-däck på sommarfälgarna.
av Mumsmums
pvfreak skrev:Har leverans av min nya XC70 D4 AWD till på tisdag 1/12. Ska bli spännande och se om vinterdäcken är med. Har inte hört något annat.
Säljaren sa för några veckor sedan att det var problem med fälgar till vinterdäck. Ska ha 18" på sommardäcken och 16" på vinterdäcken.
Annars får dom väl kränga på 18" v-däck på sommarfälgarna.
När beställde du din? Jag skrev på ordern den 30 oktober och har fått prel leverans i mitten av januari.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
KMV70 skrev:Hej alla, första posten men har lurkat ett tag och läst på inför leveransen av vår nya bil. Har lärt mig massor, tack alla duktiga forummedlemmar för all kunskap man kan inhämta här!
Ska hämta en ny V70 i nästa vecka, har längtat ganska rejält sedan beställningen i september...
Är ny även som Volvoägare, har kört ett antal Saabar i många år och trivts bra med dem, men tror och hoppas att jag kommer att känna mig hemma i Volvo också.
Du kommer nog att trivas, vi har visserligen kvar 9-5:an men gillar vår nya v70:i oxå :)
Användarvisningsbild
av palmqvist
KMV70 skrev:Hej alla, första posten men har lurkat ett tag och läst på inför leveransen av vår nya bil. Har lärt mig massor, tack alla duktiga forummedlemmar för all kunskap man kan inhämta här!
Ska hämta en ny V70 i nästa vecka, har längtat ganska rejält sedan beställningen i september...
Är ny även som Volvoägare, har kört ett antal Saabar i många år och trivts bra med dem, men tror och hoppas att jag kommer att känna mig hemma i Volvo också.
En fråga inför leveransen nästa vecka, är det något särskilt man ska vara noga att kolla i och på bilen innan man kör iväg? Förutom förstås att extrautrustningen sitter på plats, att de har krängt på vinterdäcken, att det finns instruktions- och servicebok, och så vidare. Tacksam för alla tips!

Och nej, jag kunde inte hålla mig utan slog en lov kring återförsäljarens bakgård för att få en förhandstitt på underverket. Man ser inte ett dugg skum ut när man smyger omkring på åkern bakom staketet med mobilen i högsta hugg... :oops:
Välkommen o grattis till en bra bil
Användarvisningsbild
av Slasse
Min säljare hävdar bestämt att min bil är färdigbyggd den 17/12 och leveransklar en vecka efter det. Då ska dragkrok, vinge etc monteras i Akalla. Hinner dom verkligen transportera den, fixa till den med allt på en vecka? Låter optimistiskt.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
Slasse skrev:Min säljare hävdar bestämt att min bil är färdigbyggd den 17/12 och leveransklar en vecka efter det. Då ska dragkrok, vinge etc monteras i Akalla. Hinner dom verkligen transportera den, fixa till den med allt på en vecka? Låter optimistiskt.
Min fixade de (dock inte samma handlare dej) plus monterar dragkrok, stänksskydd, stötfångarskydd samt vinterhjul på 1,5 dag.
av Thomas1987
Verkar skilja sig mycket från handlare till handlare, min får stå i 2.5 vecka för att montera vinterhjul och stylingpaket:(
Får hämta den 10/12
av gustavm
Hej!

Fick min nya XC70 i förra veckan och upptäckte att de hade gjort om lastgallret från MY14(min förra) till MY16, och satt ditt två "läppar" underst. Vet någon varför?

Gustav
av Hertsh
gustavm skrev:Hej!

Fick min nya XC70 i förra veckan och upptäckte att de hade gjort om lastgallret från MY14(min förra) till MY16, och satt ditt två "läppar" underst. Vet någon varför?

Gustav
Säker på att du inte hade det redan på förra? Jag hade läppar på min MY12 om jag förstår vad du menar på rätt sätt. Med läppar menar jag två gummiklädda rektanglar i nedankant på gallret.
Användarvisningsbild
av joel80
Ni som beställt/hämtat ut bil nyligen. Har nån av er beställt gratis simkort från Tele2? Jag läste/hörde att man fick det, men nu när jag skulle kolla upp det verkar jag inte hitta någon information om det alls..
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 116
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?