Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xerys2012
Det är väl mer regel än undantag att det är nått fuffens med just tyskimporterade Mercor och BMW´s.
Helt ärligt så förstår jag inte tjusningen med det. Vist, den är billigare än här hemme, men den dagen du säljer den så får du ju förmodligen ännu mindre än mellanskillnaden va från början mellan imp o sv-såld.

Problemet ligger ju uppenbart när folk börjar pilla på svensksålda "nya" bilar.

Tycker det va oerhört bra gjort att försöka få tag på köparen, om det nu fanns en ny sådan på nämd bil ovan. Tyvärr så har nog säljaren gått under jord... Fan, borde inte typ aftonbladet va intresserade av nått sånt här, om det är torka på nyhetsmarknaden kanske...
av mattish
xerys2012 skrev:Det är väl mer regel än undantag att det är nått fuffens med just tyskimporterade Mercor och BMW´s.
Helt ärligt så förstår jag inte tjusningen med det. Vist, den är billigare än här hemme, men den dagen du säljer den så får du ju förmodligen ännu mindre än mellanskillnaden va från början mellan imp o sv-såld.

Problemet ligger ju uppenbart när folk börjar pilla på svensksålda "nya" bilar.

Tycker det va oerhört bra gjort att försöka få tag på köparen, om det nu fanns en ny sådan på nämd bil ovan. Tyvärr så har nog säljaren gått under jord... Fan, borde inte typ aftonbladet va intresserade av nått sånt här, om det är torka på nyhetsmarknaden kanske...
Ärligt talat tror jag att det är mycket vanligare med svensksålda bilar som är skruvad just av den anledningen du skriver längst upp..
av Lövet
MRF beräknar att att det finns lika många skruvade sv.sålda som importerade bilar i Sverige. Skillnaden är bara att det rullar 10ggr fler sv.sålda på vägarna...
Användarvisningsbild
av joel80
hollan skrev:http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_v7 ... =23_14&w=3
jag undrar om denna verkligen bara har rullat 8000mil :roll:

Jag kan ju säga att jag har mer förtroende för killen som skrivit den där annonsen än utländska män som skriver att de heter Johan Svensson.

Sen verkar han väl inte ha något att vinna på att ljuga om milen när han nu ändå skriver att motor och växellåda är paj..
Jag tycker inte det verkar extra skumt.. även om såklart risken alltid finns.
Användarvisningsbild
av hollan
Att både motor och låda är kass på 8000mil på en v70 är inte troligt och dessutom har man en maskinskade försäkring på en sån ny bil som täcker sådant här
Användarvisningsbild
av Anders E
hollan skrev:http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_v7 ... =23_14&w=3
jag undrar om denna verkligen bara har rullat 8000mil :roll:

OT men om man skriver så dålig svenska så kanske man skulle ta hjälp av någon
och få en bättre säljande annons....
Användarvisningsbild
av Guligan
hollan skrev:Att både motor och låda är kass på 8000mil på en v70 är inte troligt och dessutom har man en maskinskade försäkring på en sån ny bil som täcker sådant här
Det kanske är just detta som är säljknepet: Köparen lockas av ett väldigt lågt pris och åker och kollar bilen, men har misstankar om den låga körsträckan. Väl på plats kommer säljaren på att maskinskadeförsäkringen kan ta kostnaden för renovering. Prövar därför att höja priset, men accepterar slutligen 75 Tkr. När nya ägaren gör anspråk på försäkringen i tron att den gäller så är det tvärnit. T.ex. pga felaktig körsträcka, import etc. Jag ser det som osannolikt att en fem år gammal Volvo med 8000 mil på mätaren har de problemen.
av perhall
Håller med om att annonsen på något sätt är uppriktig i sin brist på slughet.

Men maskinskadan lär väl inte gälla om man köpt en trasig bil? Precis som en bilfirma eller ny ägare inte kan anmäla en gammal glasskada utan det ska göras av den som äger bilen när det händer.

Jag köpte ett nedbrunnet hus för 200 000. Anmälde branden och fick ett nytt. Funkar liksom inte.
PH
Användarvisningsbild
av Guru
Någon som orkar ta reda på reg.nr?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]