- mån 17 nov 2014, 16:22
Tekniskt för mig är om det inte går att med mjukvara eller reläer att fippla till en fungerande lösning. att bara säga att det inte går köper jag inte för allt går att göra med lite ettor och nollor och fantasi, sensorer samt givare som finns till f-n och hans moster i moderna bilar.
VolvoB20 skrev:Tillverkarna lär INTE komma med den mjukvaran, så ska du få till det får du hacka dig in i bilen och utveckla mjukvaran själv. För mig är det definitivt ett tekniskt hinder då jag tycker det är bra mycket krångligare än att koppla in det på en gammal bil när man inte behöver hacka ny mjukvara.För mig är det enbart 110% vilja när det tekniskt går att lösa genom mjukvara som idag styr allt eller det mesta och inget hindrar dom att sälja denna för 2000kr+nerladdning när man köper DRL-lyktorna i "paketpriset" med denna mjukvara för laglighet, att vi sen aldrig ser denna mjukvara eller "säkerhets"paketet ändrar inte om det är vilja eller tekniskt för min del när det går att få till (det mesta) även om vi som bilägare inte kan få till det utan att hacka oss in i bilens datasystem. Kan man sälja "total nersläckning" som är 120% olagligt här i Svedala där det är krav på halvljus på äldre bilar så kan man vara smart sälja denna lösningen också för det ger ännu mera pengar i kassan liksom tvingad omprogrammering på bilägarens bekostnad av bilar med ej sensorförsedd DRL så dessa i princip alltid kör på halvljus samt bakljus också ger förutom att det höjer säkerheten då dessa bilar framförs av stolpskott som inte har koll på sin belysning till 90-95%.
Tekniskt för mig är om det inte går att med mjukvara eller reläer att fippla till en fungerande lösning. att bara säga att det inte går köper jag inte för allt går att göra med lite ettor och nollor och fantasi, sensorer samt givare som finns till f-n och hans moster i moderna bilar.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..