- mån 27 aug 2012, 15:08
#675872
perhall skrev:Ja denna lösning är nog bra och rättvis, men de skulle gjort så från början och inte nu. Ja de flesta räknade nog med samma uppdatering som förgående år dels för att det är samma motor och för att man tidigare gjort så. Tydlighet från volvo skulle skapa mindre bittra D5 och nu D3 ägareBosa skrev:Är väl ingen som blivit blåst bara för att D3:ans effektökning lägger sig strax under D5:ans effektökning. Man kan fortfarande få 52hk till för en i sammanhanget billig peng med bibehållna garantier.håller med, tycker det som kom nu är en bra lösning. förr el senare är ju en D5 värd ung 8900 mer än en D3 men en D3 P får ju aldrig riktigt samma andrahandsvärde som en "riktig" D5/PH
Har man köpt en D3 MY12 och kallt räknat med att få samma effekt som en Polestarad D5 är det väl ändå en medveten chansning man gjort. Vore effekten så viktig hade man väl ändå köpt den starkare D5:an från början för att vara på den säkra sidan.
Det jag har svårt att förstå är varför Volvo överhuvudtaget har givit de tidigare D3/2,4D samma sluteffekt som D5:an. Det om något är att blåsa kunderna och att de justerat effektökningen mellan D3 och D5 kommer åtminstone inte som nån överraskning för mig. :)

XC70 D3 AWD MY12