- ons 23 mar 2011, 10:35
#512484
kave: Volvo kan inte neka en reparation av farthållaren bara för att bilen har ett chip. De kommer till att börja med sannolikt inte upptäcka alls att bilen är modifierad eftersom de inte tittar efter det. Motorras under garantitid är en annan fråga förstås, då kommer de leta.
Att en koppling skulle gå sönder inom 2år är mycket osannolikt även om bilen är chippad. Du ökar ju slitaget främst vid fullgas och där är man inte så långa stunder. Att köra en chippad bil med 75% gaspådrag sliter ju inte mer än 100% original på kopplingen.
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i