Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joschua
andreas_lofgren skrev:Här ska den klämmas in. Tight redan med en pyttebil...

Bild
jadu, det blir nog bara marginellt bättre med en a4 eller dylik. Blir nog att ställa vilken bil det nu blir på uppfarten eller byta hus/garage
av perhall
StringerBell skrev:
perhall skrev:Det måste ju snart bli ett vanligt problem. Bilar blir 3-9 cm bredare för varje generation och garage från 70- och 80-talen är ofta grymt smala. Nya 9-5 är ju mer än 5 meter lång... snart får Muller tillbaka en massa såna pga att de inte går in i garage.../PH
Ännu värre med garage från 50- och 60-talen.
Och såna där källargarage från 40-, 50- och 60-talen.
Tycker att en del 70-talsgarage är extremt smala, men kanske de äldre är ännu värre. BIlarna var väl 1,55 breda då. 70-talsbilar ofta 1,60-1,65. En C180 från 2006 är 1,71 om jag minns rätt. Nya bilar 1,80-1,90 (+speglar)...
PH
Användarvisningsbild
av StringerBell
perhall skrev:
StringerBell skrev:
perhall skrev:Det måste ju snart bli ett vanligt problem. Bilar blir 3-9 cm bredare för varje generation och garage från 70- och 80-talen är ofta grymt smala. Nya 9-5 är ju mer än 5 meter lång... snart får Muller tillbaka en massa såna pga att de inte går in i garage.../PH
Ännu värre med garage från 50- och 60-talen.
Och såna där källargarage från 40-, 50- och 60-talen.
Som aldrig används till garage för att nedfarten till källarplanet har en 45 graders vinkel...
Användarvisningsbild
av Variosboy
Än en gång är det skönt att bo i en liten håla på landet (23000 invånare) där yta och plats aldrig är och kommer att vara ett problem!

:wink:
av Steff 99
Ja, en del är lyckliga , med tomter på under 600kvm så är det svårt att få plats med många bilar och en del har problem att få plats även med garaget. :)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
andreas_lofgren skrev:Här ska den klämmas in. Tight redan med en pyttebil...

Bild
"A4 sedan" känns ju helfel... inte mycket mindre men bra mycket trängre i kupen och superlitet bagage för barnvagnar omh grejjer, nä vill du ha gått om plats i garaget och rymligt ibilen får det nog bli något sådant här....
Bild
Bild
Bild
Bild

Nä, då hade jag heller gjort mig omaket att klämma in Volvon du har idag.
av Lövet
Men A4 Sedan har jag väl inte skrivit? Bilen (A3an) i länken var ju mest för att retas. Kombi kommer det att vara även framöver ett tag, blir det en A4 i någon form så blir det garanterat en Avant. Problmet med A4 främst ser jag som de tråkiga motorerna. De fyrcylindriga turbomotorerna är effektiva men lika skojiga som knäckebröd. 3.2an sexan i all ära men jag känner inte riktigt behov av 255hk i en familjebil. 2.7TDi är egentligen vettigast men det finns ju inga att få tag i.

Bilarna i bilderna över får mig att kräkas lite i munnen.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Håller med de ser ut som jag vet inte vad....

Men varför betala fantasisummor för en audidiesel för spara några ynka kronor i bränslepengar, en silkeslen bensinsexa som du har nu kan väl inte vara fel ?:-/

Dessutom måste man ju gå upp till A6 Avant för att få vettigt utrymme i klass med det du har nu.
av Lövet
JAG VET, jag är inte rationell! Finns ingen anledning att snåla för mig eftersom jag kör max 100 mil i månaden. Just 2.7an tycker jag dock låter riktigt trevligt och dieselsexor har skön karaktär. Valet mellan 2.7 diesel och 3.2 bensin skulle inte styras av ekonomi utan att jag där faktiskt föredrar dieseln. Audis 3.0 TDI är bland det trevligaste jag kört nånsin.

A6 Avant är en fin bil men ojoj vad stor den är. Storleksargumentet faller platt där så då kan jag lika gärna behålla V70IIn. Det är absolut inga fel på V70in men den är för stor och den ger mig 0 habegär. Framförallt är motorn väldigt karaktärslös. Vet inte varför den motorn fått lovord för varvvillighet och ljudbild, jag tycker den är helt avslagen. Knäpptyst och komfortablel - absolut men den låter ju inte alls.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]