Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
s6025t skrev:Du verkar inte särskilt påläst om start/stopp. Den släcker inte belysningen radion o allt fungerar som vanligt även om motorn är avstängd det är 2 batteri på bilar med start/stopp...läs mer i denna tråd... http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
På de flesta märken släcks strålkastarna när motorn stannar vid start/stopp, så du får läsa på lite bättre.../PH
av s6025t
Det är möjligt jag vet bara hur det funkar på volvo man ska ju inte tro att det är likadant på alla märken iaf. Volvo verkar ju tänkt till lite mer än dom andra då.
av Amli
s6025t skrev:Det är möjligt jag vet bara hur det funkar på volvo man ska ju inte tro att det är likadant på alla märken iaf. Volvo verkar ju tänkt till lite mer än dom andra då.
Det är inte bara Volvo. Även på Audi bl a är allt igång vid s/s (även strålkastarna).
av perhall
s6025t skrev:Det är möjligt jag vet bara hur det funkar på volvo man ska ju inte tro att det är likadant på alla märken iaf. Volvo verkar ju tänkt till lite mer än dom andra då.
Det beror väl på... om man släcker strålkastarna sparar man ju ström. Radion lär ju inte stängas av iaf, för den stängs ju inte ens av om man stänger av bilen manuellt i en bil utan s/s.../PH
av s6025t
i min förra volvo utan S/S tystnade iaf. radion när man vred om startnyckeln o startmotorn arbetade...
Användarvisningsbild
av FWH
s6025t skrev:i min förra volvo utan S/S tystnade iaf. radion när man vred om startnyckeln o startmotorn arbetade...
Ja, men det är en bil utan S/S.

Alla bilar jag har kört med S/S (VW, Audi, Smart mfl) håller igång allt när motorn stannar.
av Steff 99
Vitsen med S/S är att det bara är motorn som stannar allt annat fortsätter att fungera, därför finns det ett hjälpbatteri som håller igång det som behövs för att alla funktioner fortsätter som på en bil utan S/S
Det skulle vara förödande om ljuset slocknar t.ex när man stannar i mörker.
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Nån skrev att det visst har lagts ner enorma pengar på att få ner bränsleförbrukningen/miljön. Jo visst har de det men jag är ganska säker på att det går att komma mycket längre ner om man måste. När gränser för miljöbil sattes till 120 gram så vips så hade alla tillverkare en bil som hamnade på EXAKT 119 gram... Skulle man sätta en gräns på 100 gram så dröjde det nog inte länge förrän bilarna låg där. Man gör aldrig mer än vad som behövs. Så är det med allt. Se bara på TV:ar, när ett märke släppte plasma så kom alla väldigt snabbt efter. Samma med LCD och LED. Tekniken finns men man släpper inte förrän det finns ett krav eller någon annan börjar. SAAB har ju en 180 hästars diesel med 119 gr/km. Vad hamnar de på om de släpper en 120 hästars modell? Under 100? Kanske. Detta är i allafall mina tankar.

Tomas
Användarvisningsbild
av FWH
London har redan 100g krav för att slippa tullar, och det finns ett antal bilar som klarar detta.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 40

Finns ingen hydralik i spegeln.

Funktionen heter "Double Lock" och aktiv[…]

Frågan är inte vad jag har gjort fö[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]