Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jävla skojare. Jag skall kolla upp den där bilen i "mina" system så får vi se om jag kan gräva fram nåt.
Självklart att han inte vill att någon "bilhandlare" skulle ringa, ett proffs synar bluffen snabbt.
Ta en titt också på skyddsmattorna i papper fram. Sånt har inte privatpersoner. Men handlare har det...
OK, tack, då vet vi detta...
Träratt är ju utmärkt när man ska ändra mätarställning, då syns milen inte lika tydligt på ratten...

Men jag kan lova att det skulle märkas direkt om man ser och kör bilen att den gått mer än 8000 mil. Även om bilar som gått t ex 23400 mil på 3 år kan vara mycket välbehållna så märks det! Och framför allt på en taxi...

Det finns säkert en och annan pedantskött ölandstaxi som skulle kunna skruvas från 32 till 10-15 tusen mil utan att det märktes men det tillhör undantagen...

Ang. KVD så är det ju ett utmärkt sätt att snabbt och garanterat avyttra fd tjänstebilar. Intressant att jag bara en endaste gång (och då har jag läst några hundra KVD-annonser) sett att det har stått "4 Skick över normalt" i en beskrivning. Annars är ju tonen alltid "underselling": en nyckel saknas, skavmärke på mittkonsoll, servicelampa lyser, ommardäck ok (6 mm), vinterdäck slitna (3 mm)...

Jag känner till rätt många fall med bilar som gått orimligt dyrt på KVD men en del tycker sig göra fynd... en kompis till mig köpte en V70 2,5T för några år sen... budgivningen på KVD var så hetsig att den som köpte bilen bjöd över sig själv... och betalade 165000 för en -04 med 12000 mil. Min kompis köpte en mer välutrustad (Business+) -05 FL med 11000 mil på Volvofirma med nya v-däck för 169000 efter att ha prutat från 179000. Och fick garanti, en rekonditionerad bil etc./PH
petkas skrev:annonsen är borta,undrar om han har fått bilen sålt eller... :?:
Ägaren hade kanske inte tid att vänta på alla Jag Rullar köpråd ha ha ... Såg ut att vara en fin bil i vilket fall. :D
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att lu[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]