Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbev
Tittar man på blocket och kollar V70 2.4D Momentum som gått mellan 7000-8500 mil så finns det 4st av den nya modellen i hela sverige. De ligger ute för 215000-252000. Den billigaste har ingen utrustning alls utom momentumpaketet.

Gör man samma för BMW 520d touring så ligger det ute 2st, en för 247000 som har Comfortpaket, Advantagepaket, Skinnklädsel, Elektriskt infällbar avtagbar dragkrok och vinterdäck. Den har gått under 8000 mil. Den andra är en handlare som vill ha 299000 för en sämre utrustad bil än den första (förutom 18" fälgar). Man hittar bilar runt 6000 mil med samma utrustning som kostar mindre.

Vilka 520d för 270000 tänker du på, för jag kan inte hitta dom.
av Tobbev
Det verkar vara väldigt spretiga priser.

Man hittar ju bilar som gått 6500 mil som kostar samma som de som gått 12000 mil. Lite svårt att bedöma andrahandsvärde när det spretar så.
av sandberg80
Tobbev skrev:Det verkar vara väldigt spretiga priser.

Man hittar ju bilar som gått 6500 mil som kostar samma som de som gått 12000 mil. Lite svårt att bedöma andrahandsvärde när det spretar så.
Absolut, det är ju inte en lika vanlig bil som en V70.
Men det är just det med andrahandsvärdet på BMW:n som oroar mig mest. Det är en sak vad man kan få idag, men en helt annan sak vad man verkligen får om 3 år. Högre inköpspris = Högre risk för tapp.
av Tobbev
Jo, så är det ju. Missförstå mig inte med mina inlägg, du köper naturligtvis den bilen du vill ha, men jag har bekanta som åkt på en riktiga nitar med sina BMW när de skall sälja bilen, och det är ju inget vidare.

För övrigt så har den enda 2.4D Automat momentum (nya modellen) jag hittar på blocket som kostar 210k gått 12000 mil.

Att få ut något vettigt via blocket verkar ju inte vara lätt, mer än att en 520d som gått runt 8000 mil naturligtvis kostar mer än motsvarande V70, frågan är bara hur mycket mer. Det går ju hitta 520d som kostar lika mycket som en V70 och de som kostar betydligt mer fast samma utrustning.
av sandberg80
Tobbev skrev:Jo, så är det ju. Missförstå mig inte med mina inlägg, du köper naturligtvis den bilen du vill ha, men jag har bekanta som åkt på en riktiga nitar med sina BMW när de skall sälja bilen, och det är ju inget vidare.

För övrigt så har den enda 2.4D Automat momentum (nya modellen) jag hittar på blocket som kostar 210k gått 12000 mil.

Att få ut något vettigt via blocket verkar ju inte vara lätt, mer än att en 520d som gått runt 8000 mil naturligtvis kostar mer än motsvarande V70, frågan är bara hur mycket mer. Det går ju hitta 520d som kostar lika mycket som en V70 och de som kostar betydligt mer fast samma utrustning.
Nejdå, det är bra, vill ha konstruktiv feedback på mina resonemang så jag inte tänker galet. Jag är absolut också sugen på en V70 också och har väldigt svårt att bestämma mig. BMW:n dök bara upp som gubben i lådan egentligen och jag blev extremt sugen på den också. Men från början var det V60, men när den höjdes från 290 till 310 i grundpris för D3 så blev tack och godnatt för den.
av Tobbev
Ja att köpa bil är nog det svåraste köp man kan göra i dag. Detta beror till största delen på att man får göra en mängd antagande om kostnader som man egentligen inte har en aning om, eller tillräckligt statistiskt underlag för.
av matzen10
Tobbev skrev:Ja att köpa bil är nog det svåraste köp man kan göra i dag. Detta beror till största delen på att man får göra en mängd antagande om kostnader som man egentligen inte har en aning om, eller tillräckligt statistiskt underlag för.
Precis! Det gäller att ta vara på de faktiska ekonomiska tal man kan få tag på och använda på rätt sätt. Rätt sätt kan ju bero på om man ska presentera ekonomin för sig själv eller frun/maken *host*.. :lol:

//Matz
av sandberg80
matzen10 skrev:
Tobbev skrev:Ja att köpa bil är nog det svåraste köp man kan göra i dag. Detta beror till största delen på att man får göra en mängd antagande om kostnader som man egentligen inte har en aning om, eller tillräckligt statistiskt underlag för.
Precis! Det gäller att ta vara på de faktiska ekonomiska tal man kan få tag på och använda på rätt sätt. Rätt sätt kan ju bero på om man ska presentera ekonomin för sig själv eller frun/maken *host*.. :lol:

//Matz
Oja. Att köpa bil idag går ju ut på att lura sig själv så mycket (och sin omgivning) att man tillslut till och med tror att man talar sanning :D.
"Men BMW är ju jättebilligt att äga. Du ser här..." :-)-)
Användarvisningsbild
av kave
Bosa skrev:
Blev nyfiken och kollade Blocket, den dyraste 530i -07 är en BMW 530i Touring M-Sport med 8700 mil på mätaren som man får slanta upp 269900:- för. Har följande utrustning:
Dyraste? Ja om man nu vill ha den gamla modellen. Själv vill jag ha en riktig 07 med facelift. Annars är denna bil en av de billigare om man exkluderar privatimport etc etc.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Kan man felsöka haldexen genom att ta ur s&au[…]

Koppla in ström på matarkabel till star[…]

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så blir […]

Eftersom det ser ut att komma inifrån, under[…]