Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Variosboy skrev:Har du felsökt och konstaterat att det är knappen i sig som är trasig?

Tja

Dom har sina tankar på det då den öppnas elektriskt men åt andra hållet är det kört :(

Enligt bilia hade dom varit med om det tidigare.

Någon som vet om man tar bort den från utsidan eller om man rycker ner innepanelen på bakluckan?
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag tycker elluckan fungerar bra på min XC70.
Den går inte så långsamt att det är störande. Lagom snabb öppning, om man kanske vill hejda den innan den gått hela vägen.
Det är mycket lättare att komma åt att peta till luckans öppningsknapp, eller trycka på fjärren, än vad det är och faktiskt öppna luckan manuellt. Jag har kört 745, 945 och V70N, så jag vet.
Konstaterade när jag körde en Ford C-Max, som också hade ellucka, att det spelar ingen roll var stängningsknappen sitter, men det spelar stor roll om den är belyst eller ej. Det är den på Volvon.
Det går bra att öppna manuellt, även om man har eldrift. Om man nu vill.
Det går att programmera luckans öppningshöjd, om man har lågt i tak i garaget eller så.

Råkar man öppna luckan där den kan slå i en stolpe upplever man det som att den öppnar jävligt fort...
Användarvisningsbild
av Kostas
Orkar inte läsa igenom hela tråden ifall det kanske finns svar på min fråga där... Jag har elbaklucka på V70 2010. När jag trycker på bakluckesymbolen på fjärren klickar det bara, som att den låser upp. Jag trodde att den skulle öppna sig oxå. Varför ska jag annars ha det?
Är det nåt fel på min eller gör jag fel? Bilen är alltså en 2010 V70 2,4D R-Design
Användarvisningsbild
av 2013xc70
Kostas skrev:Orkar inte läsa igenom hela tråden ifall det kanske finns svar på min fråga där... Jag har elbaklucka på V70 2010. När jag trycker på bakluckesymbolen på fjärren klickar det bara, som att den låser upp. Jag trodde att den skulle öppna sig oxå. Varför ska jag annars ha det?
Är det nåt fel på min eller gör jag fel? Bilen är alltså en 2010 V70 2,4D R-Design
Du må holde knappen nede en liten stund.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Problem baklucka

Det är troligtvis fukt i dämparna som or[…]

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]